וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק ה-IPO: קבלת פנים צוננת לצ'יינה טלקום בוול סטריט - יורדת ב-7%

יהודה שויצר

14.11.2002 / 21:10

צ'יינה טלקום גייסה 1.4 מיליארד ד' בהנפקה ציבורית ראשונה - סכום הנמוך ביותר מ-70% מהיעד הראשוני



קבלת פנים צוננת למניית ענקית התקשורת הסינית צ'יינה טלקום (סימול CHA) ביומה הראשון בוול סטריט. המניה שתומחרה בטווח המחירים של 18.97-21.92 דולר, החלה להיסחר במחיר של 18.75 דולר - מתחת לטווח היעד. מניית החברה נופלת בקרוב ל-7% למחיר של 17.76 דולר.



סימנים לחוסר האמון של המשקיעים במניית החברה הסינית ניכרו עם התחלת הליך ההנפקה. צ'יינה טלקום גייסה 1.4 מיליארד דולר בהנפקה ציבורית ראשונה - סכום הנמוך ביותר מ-70% מהיעד שהציבה.



הנפקת צ'יינה טלקום, הגדולה ביותר בשנה זו ביבשת אסיה, עברה לא מעט טלטלות עד אשר ראתה אור. חברת הטלפוניה הגדולה בסין הורידה את יעד ההנפקה לאחר שמשקיעים מוסדיים גילו היענות חלשה להנפקת הענק.



בשבוע שעבר היתה אמורה להתקיים הנפקה בה ביקשה החברה לגייס 3.68 מיליארד דולר תמורת 20% ממניותיה. החברה לבסוף נאלצה להפחית את ההנפקה רק ל-10% מהחברה, ובמחיר נמוך מתוך הערכה כי הנפקת מספר נמוך של מניות יעלה את הרווח למניה וכך גם את פוטנציאל החזר ההשקעה של המשקיעים.



למרות החולשה הנוכחית וחוסר הענות המשקיעים, אופק החברה נראה זוהר ביחס למתחרים בשוק הטלקום. ההשקעה בצ'יינה טלקום מספקת דריסת רגל למשקיעים בשוק הטלקום הצומח של סין. שוק הסלולר הסיני הוא כעת לא רק השוק הגדול בעולם אלא גם בעל פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר.



צ'יינה טלקום, לשעבר מונופול הטלפוניה של סין, רשמה הכנסות של 8.28 מיליארד דולר בשנת 2001 ורווח נקי של 1.785 מיליארד דולר. מניותיה ייסחרו כתעודות פיקדון אמריקאיות (ADR) בבורסת ניו יורק. ההנפקה מנוהלת על ידי החתמים מורגן סטנלי, מריל לינץ' וצ'יינה אינטרנשונל קפיטל. צ'יינה טלקום הונפקה במכפיל רווח של 9.5 לרווחיה הצפויים בשנת 2003 - מכפיל נמוך ממתחרותיה צ'יינה מובייל וצ'יינה יוניקום.



הנפקה זו היא חלק מהחלטה אסטרטגית של ממשלת סין למכור חלק מהחזקותיה בחברות ממשלתיות. ממשלת סין גייסה יותר מ-30 מיליארד דולר במהלך חמש השנים האחרונות בהנפקות חברות ממשלתיות. בשנת 1997 גייסה המדינה 10 מיליארד דולר בהנפקת חברת הסלולר צ'יינה מובייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully