וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: מייקל צ'רטוף, המשנה לתובע הכללי, יחליף את הארווי פיט בתפקיד יו"ר רשות ני"ע בארה"ב

יהודה שויצר

14.11.2002 / 21:22

צ'רטוף טרם הסכים לקחת את התפקיד אך נמסר כי הנשיא בוש דוחק בו להתמנות; צ'רטוף עמד בראש התביעה בכמה מהתיקים המרכזיים בחקירות ההונאה בוול סטריט



נשיא ארה"ב ג'ורג וו. בוש כבר סימן מחליף ליו"ר רשות ני"ע הפורש הארווי פיט. אישים המקורבים לנשיא נקבו בשמו של מייקל צ'רטוף, המשנה לתובע הראשי בארה"ב, כמועמד העדיף על הנשיא לתפקיד זה. בשבוע שעבר פרש מתפקידו היו"ר פיט על רקע ביקורת נוקבת על מעורבותו בפרשת מינויו של ויליאם וובסטר לתפקיד יו"ר מועצת הפיקוח החדשה על רואי החשבון בארה"ב.



בשבוע זה, אחד הסוערים בתולדות רשות ני"ע בארה"ב, הודיעו על התפטרותם גם וובסטר עצמו והרו"ח הראשי של רשות ני"ע רוברט הרדמן.



צ'רטוף, העומד כעת בראש המחלקה הפלילית במשרד המשפטים, עמד בראש כמה מהתיקים המרכזיים בחקירות ההונאה בוול סטריט. צ'רטוף לקח תפקיד מרכזי בבניית התיק נגד אנרון, וורלדקום, וכמה חברות נוספות שסרחו. האישים המקורבים לעניין מסרו כי ההודעה הרשמית מתעכבת מאחר שצ'רטוף טרם נתן הסכמתו לתפקיד.



לצ'רטוף יצא שם של אדם אמין במיוחד ונחוש בכל הקשור למאבק בשחיתות. בכירים במשרד המשפטים האמריקאי ציינו כי אם יחליט צ'רטוף לקחת את התפקיד הוא יהיה בהחלט "האדם הנכון, בתפקיד הנכון ובזמן הנכון". להערכת רבים השם שבנה צ'רטוף כלוחם בשחיתות יסייע לו לנקות את וול סטריט מחלק ניכר מתחלואיה.



רשות ני"ע בארה"ב (SEC) נמצאת כבר תקופה ארוכה תחת מתקפה מכמה חזיתות. אוזלת היד שגילתה בכל הקשור לטיפול ומניעת הונאות הענק בשילוב עם ההתקפה של השבועות האחרונים על מינויו של וובסטר לתפקיד ועל חלקו של היו"ר היוצא פיט בפרשה, הובילו את הרשות להבנה כי נחוצה גם רפורמה במבנה הארגוני של הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully