וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר מנהלת מו"מ לרכישת רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס

גד פרץ

22.8.2017 / 10:54

גלובוס מקס נמצאת בימים אלה בהליכים של הקפאת הליכים עקב חובות של כ-100 מיליון שקל. פרטנר מחפשת מקורות הכנסה סינרגטיים במסגרת כניסתה לתחום הטלוויזיה

גלובוס מקס. שי שחר,
גלובוס מקס/שי שחר

חברת פרטנר מתעניינת ברכישת רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס שלאחרונה נקלעה לקשיים ונמצאת תחת הקפאת הליכים בשל חובות של כ-100 מיליון שקל. הרשת נמצאת בבעלות איש העסקים מושאל שטראוס, המכהן בין היתר כנשיא ישיבה אוניברסיטה בארה"ב והרברט סייף, הפעיל בתחום הבידור. השותף השלישי הוא איש העסקים הישראלי בנט קפלן.

פרטנר מחפשת מקורות הכנסה סינרגטיים לפעילותה בתחום הטלוויזיה ורכישת הרשת שנמצאת בהליכי מכירה עולה בקנה אחד עם אסטרטגיה זו.

לאחרונה אישר בית המשפט המחוזי בירושלים הקפאת הליכים זמנית לרשת גלובוס מקס. בית ההשקעות הנאמנים הם רו"ח בועז ברזילי ועו"ד גיל אורן ואלונה בומגרטן.

פסגות הוא הנושה המובטח המהותי של החברה (77%). נושה מהותי נוסף הוא קרנות המורים (23%). גלובוס מקס ביקשה הקפאה ל-90 יום כדי לאפשר את המשך הפעלתה כעסק חי, בעיקר בתקופת הקיץ שנחשבת לתקופה העמוסה בתחום הפעילות. בעלי המניות הביעו הסכמה להעביר עד 6 מיליון שקל נוספים לצורך תשלום מיידי של משכורות העובדים והמשך ההפעלה של החברה.

מהבקשה עולה כי גלובוס מקס צברה חובות של 95 מיליון שקל – 55 מיליון שקל חובות לנושים פיננסים וחוב של 45 מיליון שקל שנצברו בגין הוצאות בינוי ושיפוץ מתחמי בתי הקולנוע וחובות לספקי הרשת. החוב לעובדים עומד על 8.2 מיליון שקל, חוב לרשויות – 850 אלף שקל, חוב למשכירים – 3.8 מיליון שקל. החוב לפסגות עומד על 29 מיליון שקל, לקרנות ההשתלמות – 8.5 מיליון שקל, לבנק מזרחי מיליון שקל לאחר קיזוז ערבויות בנקאיות, ולבעלי הזכויות בחו"ל – 800 אלף שקל. יתרת החוב לבעלי המניות של החברה עומדת על 65 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully