וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל: הרווח הנקי עלה ל-68 מיליון ש'; ירידה קלה בהכנסות

יוסי ניסן

27.8.2017 / 14:30

ההכנסות ברבעון השני ירדו בכ-2.3%, הרווח הנקי עלה בכ-10%. עלייה ברווח התפעולי ל-121 מיליון שקל

שופרסל דיל. שי מכלוף
שופרסל דיל/שי מכלוף

חברת שופרסל מדווחת היום (א') על הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2017, מהם עולה כי החברה רשמה ירידה קלה בהכנסות שהסתכמו ב-3.001 מיליארד שקל, כ-2.3% פחות מ-3.072 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2016.


הרווח הנקי של החברה עלה בכ-10% והסתכם ב-68 מיליון שקל, לעומת 62 מיליון שקל אשתקד. הרווח הגולמי עלה ב-4% ל-767 מיליון שקל, והרווח התפעולי עלה ב-3% ל-121 מיליון שקל. ה-EBITDA עלה בכ-8% ל-201 מיליון שקל.

מנכ"ל שופרסל הוא איציק אברכהן, והיו"ר הוא ישראל ברמן. החברה היא חלק מקבוצת אי.די.בי שבשליטת אדוארדו אלשטיין. מניית החברה נסחרת בבורסה בתל-אביב בשווי של 4.5 מיליארד שקל.

הכנסות מגזר הקמעונאות של שופרסל ברבעון השני השנה ירדו כ-2.3% והסתכמו בכ-3 מיליארד שקל. הפדיון בסניפי החברה ירד ב-2.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעת עונתיות (מועד חג הפסח שחל השנה ב-10 באפריל, לעומת שנת 2016 שבה חל ערב חג הפסח בתאריך 22 באפריל), הגידול הוא 0.3%.

המכירות בחנויות זהות אשר פעלו באופן מלא ברבעון השני השנה וברבעון המקביל אשתקד קטנו בשיעור של 2.4%, זאת בעיקר בשל עיתוי חג הפסח. בנטרול השפעת עונתיות, הקיטון הוא כ-1.6%. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השני השנה היו 6,200 שקל, בהשוואה ל-6,216 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

החל מדוחות כספיים אלה, החברה מכלילה את נתוני המכירות דרך מחסני האונליין כחלק מהמכירות בחנויות זהות וכחלק מחישוב מכירות למ"ר וכן את שטחי מחסני האונליין כחלק מחישוב מכירות למ"ר, לרבות מספרי ההשוואה.

הכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון השני השנה הסתכמו ב-41 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הכנסות מגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי עלו בכ-17% ל-21 מיליון שקל - בעיקר עקב גידול בעמלות בגין מרווחי אשראי.

היו"ר אברכהן והמנכ"ל ברמן מסרו היום אחרי פרסום הדוחות כי "התוצאות המרשימות מושגות על אף תנאי השוק המאתגרים ובפרט על רקע פתיחתם של שטחי מסחר מרובים מאד של מתחרים ברחבי הארץ. תוצאות אלה הושגו בזכות פעילות מאומצת לקידום מנועי הצמיחה השונים והחדשים של הרשת. בתחילת אוגוסט השנה החלה מניית שופרסל להיסחר במדד תל-אביב 35, ואנו רואים בכך עדות לאמון של ציבור המשקיעים בחברה. הצלחה זו נזקפת לזכות העבודה הטובה והמסורה שמשקיעים עובדי שופרסל ומנהליה מדי יום, וללקוחות הנאמנים שלנו שחשים בתהליכי השיפור שאנו עושים כדי לספק להם חוויית קנייה ייחודית. אנו ממשיכים בימים אלה בפיתוח פעילויות עסקיות נוספות, אשר מטרתן לייצר צמיחה עתידית של החברה, תוך מתן פתרונות ומענה לצורכי הלקוח המשתנים".

  • עוד באותו נושא:
  • שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully