וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחטים את הבקבוק: ההבדלים בין משקאות התפוזים שאתם שותים

28.8.2017 / 8:16

הארץ התברכה בפירות רבים, אבל התפוז הפך לפרי שמזוהה עם ישראל. רובנו אוהבים את טעמו ורובנו אוהבים שתוסס לנו בפה, אז קבלו את מגוון המשקאות הקלים בטעם תפוז שיש בשוק, מה מאפיין כל אחד ובמה הם נבדלים זה מזה

מיץ תפוזים. ShutterStock
מיץ תפוזים/ShutterStock

פעם, בשנות ה-70 וה-80, כיכב בישראל החד-ערוצית תשדיר באורך של דקה שתמציתו בפזמון המתנגן "קח עוד תפוז, אתה יודע למה". ברוח ימינו – גם את יודעת למה. הוא עסיסי, שמשי, משתלב בסלטים, קינוחים ותבשילים וטעים בכל צורה שהיא. הוא אנחנו.

סקר שנערך בשנת 2010 מצא ש-46% מהציבור חושב שהתפוז צריך להיחשב לפרי הלאומי של ישראל. האהבה לתפוזים באה לידי ביטוי גם במשקאות שאנחנו שותים. מיץ תפוזים סחוט טרי הוא חלק בלתי נפרד מכל ארוחת בוקר שמציעים בתי הקפה והמסעדות, ומשקאות קלים בטעם תפוז כבשו את המדפים כבר בשנות ה-80. רובנו אוהבים את טעם התפוז ורובנו אוהבים שתוסס בפה, אז קבלו את מגוון המשקאות התוססים בטעם תפוז שיש בשוק, מה מאפיין כל אחד ובמה הם נבדלים זה מזה.

צפו ושירו: קח עוד תפוז, אתה יודע למה

שוופס תפוזים

נתחיל מהלהיט החדש על המדפים, המשקה הכי צעיר וחדש בחבורה, זה שלוקח את המשקאות המוגזים בטעם תפוז צעד אחד קדימה. זהו משקה בוגר יותר, כזה שמודע לעולם המשתנה סביבנו ומכיר בעובדה שכשמדובר בטעם של פרי יש להדגיש אותו באופן הנכון. בסופו של דבר, ככל שאנחנו מתבגרים אנחנו מבינים שאפשר להתפשר בחיים על הרבה דברים, אבל טעם הוא אינו אחד מהם. לכן שוופס יצרו משקה תפוזים שמכיל פרי אמיתי, שמעניק טוויסט למשקה שנראה לכאורה מוכר ונותן לו ארומה אחרת. למרות ששוופס תפוזים מכיל פחות סוכר בהשוואה למשקאות קלים אחרים מאותה משפחה, זה לא מורגש והטעם מתוק - כך שנהנים מטעם דומיננטי יותר של פרי התפוז וגם המתיקות לא נפגעת.

יצרן: שוופס

סימון תזונתי ל-100 מ"ל משקה: קלוריות 35, חלבונים 0, פחמימות 8.7, שומנים 0, נתרן 0

אחוזי פרי: 8%

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

פאנטה

המותג הזה נולד במלחמת העולם השנייה, כשמקס קית', מנהל קוקה קולה בגרמניה חיפש מוצר שיחליף את משקה הקולה הרגיל, עקב אמברגו שהקשה על ייבוא הסירופ. הוא רקח מכל מיני מרכיבים מקומיים משקה חדש וכשרצה למצוא לו שם ביקש מהצוות שלו "להשתמש בדמיון", ובגרמנית - ב-Fantasie שלהם. אחד מאנשי המכירות שלו, איש בשם ג'ו קניפ, קיצר זאת לפנטה והופ - משקה חדש נולד לעולם. המשקה הוא בעל טעם מתקתק ובישראל מופיע בעוד שלושה טעמים בנוסף לתפוז. פאנטה פונה לקהל צעיר של בני נוער שחיים את הכאן והעכשיו, והקריאה Wanta Fanta סיפקה ניחוחות של רגאיי וחופים אקזוטיים למשקה.

יצרן: קוקה קולה

סימון תזונתי ל-100 מ"ל משקה: קלוריות 54, חלבונים 0, פחמימות 0, שומנים 0, נתרן 5

אחוזי פרי: 0%

מירינדה

השם המקורי של המשקה הוא בכלל מירינדה (Mirinda), שמשמעותו בשפת האספרנטו הוא "הערצה", אבל בארץ הוא עבר שינוי למירנדה בלשון העם. המקור שלו הוא בספרד, עוד מעצמת תפוזים עולמית, והוא פותח בשנת 1959 על ידי חברת משקאות מקומית באותו שם, עד שזו נרכשה על ידי פפסי בשנת 1970 והיא הפכה את תפוצתו לעולמית. הילדים היו קהל היעד הראשוני. במקסיקו, מירנדה השיקה קמפיין יחד עם סדרת האנימציה פוקימון וכבר בשנות ה-70 יוצר החבובות ג'ים הנסון הפיק פרסומות עם בובה בשם מירינדה קרבר, שעוצבה במיוחד למותג. בשנת 2008, המותג החליט לשנות גישה ומירנדה אימצה צבע נועז והפכה למשקה תוסס במיוחד כחלק מהתפיסה שהמשקה מסמל חוסר דאגות, ספונטניות ודחף להנאה חסרת מעצורים.

יצרן: פפסי

סימון תזונתי ל-100 מ"ל משקה: קלוריות 54, חלבונים 0, פחמימות 13.4, שומנים 0, נתרן 6

אחוזי פרי: 0%

וואלה! NEWS בשיתוף Schweppes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully