וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלדגרין על אקזיט המיליארדים: "ניהלתי את המכירה כמו ב-669"

גלי וינרב

28.8.2017 / 14:19

קייט פארמה, שנוסדה ב-2009 על ידי האונקולוג הישראלי-אמריקאי, הסכימה להצעת רכישה של 11.9 מיליארד דולר מגילאד פארמה. אחזקתו של בלדגרין בחברה שווה כ-180 מיליון דולר

אריה בלדגרן מייסד קייט פארמה. צילום: יח"צ, גלובס
פרופ' אריה בלדגרין, מייסד קייט פארמה/גלובס, צילום: יח"צ

ענקית התרופות גילאד פארמה הודיעה על כוונתה לרכוש את חברת קייט פארמה, המפתחת תרופות חדשניות לתחום הסרטן, לפי שווי של 11.9 מיליארד דולר. מדובר באחת העסקאות הגדולות אי פעם של חברה שהמוצרים שלה עדיין אינם מאושרים לשיווק. השווי מהווה פרמיה של 29% על שווי החברה בשוק.

פרופ' אריה בלדגרין הוא המייסד, המנכ"ל והיו"ר והרוח החיה מאחורי החברה. היום אמר בלדגרין ל"גלובס" רגע לפני ההודעה לעובדי החברה: "ב-180 דולר למניה, העסקה היא הגדולה ביותר בהיסטוריה של הביוטק עבור חברה ללא הכנסות. היו לי שלושה מניעים בחתימה על העסקה הזו. הראשונה - לדאוג למשקיעים. הם נהנו מ-IRR של 110%, ה-IRR הגבוה ביותק בהיסטוריה של הביוטק. לשם השוואה, בעסקה הביוטק הגדולה ביותר עד היום, של פארמהסיקליקס, החברה אמנם נמכרה ב-23 מיליארד דולר אך ה-IRR היה 17%.

"קייט הונפקה ב-17 דולר למניה כך שמדובר בתשואה של 950% על מחיר ההנפקה ותשואה של 2300% למשקיעים שנכנסו לפני ההנפקה".

המניע השני, הוא אומר, היה החולים. "גילאד, שהצליחה מאוד ורושמת הכנסות גבוהות מאוד בתחומי הטיפול באיידס ובצהבת נגיפית, משופעת במזומן. אולם, העובדה שהם מרפאים את החולים שלהם וגם לחץ המחירים בארה"ב, מובילים לכך שישנה הערכה שבטווח הבינוני ההכנסות שלהם ירדו. לכן גילאד ביקשה להיכנס לתחום האונקולוגיה. הם הסתובבו בכל העולם וביקרו בכל חברת אונקולוגיה משמעותית ובסופו של דבר בחרו בו כחוד החנית שלהם לכניסה לתחום הזה. אנחנו חושבים שזה יועיל מאוד לחולים, כי גילאד ערוכה להשקיע מיליארדי דולרים בהקמת מערך הייצור והשיווק של התרופה".

המניע האחרון היה העובדים. "יש לנו 675 עובדים בלוס אנג'לס ועל פי העסקה הם אמורים כולם להישאר בתפקידם".

בלדגרין מציין לגבי ניהול העסקה: "ניהלתי הכל כמו ב-669 בצבא. אף אחד לא ידע ולא שמע כלום. הפגישות נוהלו במקומות בהם אף אחד לא ראה אותנו, ולפני ההודעה רק חמישה עובדים אצלנו ידעו. זה היה הביצוע הטוב ביותר האפשרי מבחינתנו".

בלדגרין הוא בעל המניות הפרטי הגדול ביותר בקייט פארמה. על פי הדיווח האחרון בעניין לרשות ני"ע האמריקאית, בלדגרין מחזיק באופן ישיר ודרך חברות שבשליטתו מניות קייט השוות בהינתן קיום העסקה הנוכחית כ-549 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully