וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי המשביר ישבתו במחאה על אי קבלת משכורת אוקטובר

איילה צורף

15.11.2002 / 8:42

במסגרת השביתה לא ייפתחו החנויות ובתי הכלבו של הרשת; אתמול הפגינו עשרות עובדים ליד משרדי המשביר בנתניה וליד משרדי הנאמנים של החברה בתל אביב



מאת איילה צורף וחיים ביאור



1,800 עובדי רשת המשביר לצרכן יפתחו היום בשביתה במחאה על אי קבלת משכורת אוקטובר. במסגרת השביתה לא ייפתחו החנויות ובתי הכלבו של הרשת. יו"ר הוועד הארצי של עובדי המשביר, דבורה יצחקי, אמרה כי הוועד יחליט מדי יום על המשך השביתה. אתמול הפגינו עשרות עובדים ליד משרדי המשביר בנתניה וליד משרדי הנאמנים של החברה בתל אביב.



לדברי מזכיר חטיבת עובדי המסחר בהסתדרות הפקידים, יורם אורנשטיין, ההנהלה נימקה את העיכוב בתשלום המשכורות בכך שהבנקים אינם מעניקים לה מספיק אשראי. לדבריו, בנק הפועלים ובנק לאומי הודיעו להנהלה כי לא יזכו את הרשת בגין תשלומים של לקוחות המבוצעים באמצעות כרטיסי אשראי. ביום ראשון הקרוב מתכוונת ההנהלה לשלם לעובדים 1,000 שקל, כרבע עד שליש ממשכורת ממוצעת של עובד ברשת. גם את משכורת ספטמבר שילמה ההנהלה בשני חלקים.



אורנשטיין, יצחקי והיועצת המשפטית של הוועד, עו"ד גלילה הורנשטיין, דרשו אתמול בפגישתם עם הנאמנים שמינה בית המשפט המחוזי - השופטת מרים פורת, עו"ד ליפא מאיר ודוד ברודט - לצרף נאמן נוסף מטעם העובדים.



בימים האחרונים הודיעו מאה מעובדי המשביר על רצונם לפרוש מהרשת בפיצויים מוגדלים (בשיעור 125%) שעליהם הסכימו ההנהלה והסתדרות הפקידים. בנוסף, הסכימה הסתדרות הפקידים לפיטורים כפויים של 35 עובדים נוספים.



דובר המשביר אמר כי הסיבה לעיכוב בתשלום המשכורת היא הקפאת ההליכים שבה נמצאת הרשת שחייבה פתיחת חשבון בנק חדש.



הנהלת המשביר חזרה בה מהאיסור שהטילה על זכייניה שלא לעשות שימוש במונח "מכירת חיסול" בפרסומותיהם. בשיחות שקיימו מנהלי המשביר עם מפיצים, נאמר להם כי המכתב ששלחה ההנהלה בטל. המשביר יוצא בימים הקרובים בקמפיין מודעות בעיתונות תחת הכותרת "מנקים את החורף מהמדפים", אף שהקפיא את תקציב הפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully