וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש מתכנן להפריט חצי מהמשרות הפדרליות

ניו יורק טיימס

15.11.2002 / 10:33

פקידי ממשל אמרו כי התוכנית מיועדת לחסוך כסף; שינוי המדיניות הגורף העלה את חמתם של אירגוני העובדים, המנהלים מאבק נגד הבית הלבן סביב שורה של חוקי עבודה



ממשל בוש מתכנן להפריט כ-850 אלף משרות ממשלתיות - כמעט מחצית מכוח העבודה הפדרלי. פקידי ממשל אמרו כי התוכנית מיועדת לחסוך כסף, ולהבטיח תשלום מינימלי עבור שורה של עבודות שגרתיות כמו איסוף אשפה וקצירת מדשאות.



שינוי המדיניות הגורף העלה את חמתם של אירגוני העובדים, המנהלים זה זמן מה מאבק נגד הבית הלבן סביב שורה של חוקי עבודה שהנשיא מתכוון להנהיג בלשכה החדשה לביטחון פנים שבכוונתו להקים. נציגי העובדים תוקפים את ההחלטה המכוונת למחוק שורה של הטבות והגנות לעובדים בשירות הציבורי. "בוש הכריז מלחמה כוללת על העובדים הפדרליים", אמר בוב הארנג', נשיא התאחדות עובדי ההמשלה בארה"ב, על ההחלטה.



הסנאט החדש, שבו רוב לרפובליקאים, צפוי לאשר את הקמת הלישכה לביטחון פנים, במתווה שהציב הנשיא. החקיקה החדשה תיתן לממשלה חירות יוצאת דופן בפיטורי עובדים והעברתם ממשרה למשרה. מומחים מעריכים כי שילוב שני הצעדים - חשיפת עובדי השירות הציבורי לתחרות על משרותיהם ובד בבד הקמתה של הסוכנות הממשלתית הגדולה ביותר בארה"ב בחצי מאה - עלולה לערער את המוראל במסדרונות המינהל הציבורי.



החלטת הנשיא היא הרחבה ניכרת של מדיניות שהולכת והופכת מקובלת בממשל האמריקאי בשני העשורים האחרונים, שעיקרה העברת משרות ממשלתיות ועירוניות רבות לתחרות בקרב קבלנים פרטיים: באופן זה הופרטו הנהלת בתי הכלא, מתן דוח"ות חנייה ותפקידים אחרים. עד כה לחץ ממשל בוש להפריט 15% מהמשרות - בעיקר אלו שהוגדרו "עבודות מסחריות", כמו הנהלת קפיטריות. משרות הדורשות קבלת החלטות או משרות ניהוליות לא יועברו לידיים פרטיות. המדיניות החדשה חותרת להפרטת חצי ממשרות אלו במהלך השנתיים הבאות, ולהרחבת הפרטה ל-850 אלף בשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully