וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1%

שחר פוקס

29.8.2017 / 15:04

הבנק המרכזי הודיע על הותרת הריבית במשק ברמתה הנוכחית. הבנק: אינדיקטורים מצביעים על התייצבות שוק הדיור. קצב הצמיחה היה מתון בהשוואה ל-2016

נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, מאי 2017. ראובן קסטרו
קרנית פלוג/ראובן קסטרו

בנק ישראל הודיע היום (ג'), על הותרת שיעור הריבית במשק ברמה של 0.1%.

קצב האינפלציה השלילית במשק הישראלי בין יולי 2016 ליולי 2017 היה 0.7% - נמוך משמעותית מיעד האינפלציה של 1%-3% שהגדיר הבנק. הבנק המרכזי התייחס לסביבת האינפלציה בהודעתו וציין שהיא מוסיפה להיות נמוכה משמעותית מהיעד, אך אינה משקפת ירידה בביקושים.

הבנק סבור כי עליית השכר במשק ושינוי המגמה בשער החליפין, במידה שיתמיד, יתמכו באינפלציה, בשעה שההשפעה של הפחתות מחירים יזומות נוספות והתמתנות האינפלציה בעולם פועלות לירידתה.

הודעת הבנק ציינה בנוסף כי קצב הצמיחה במחצית הראשונה של 2017 (בניכוי השפעת יבוא כלי הרכב) היה מעט מתון יחסית לצמיחה המואצת ב-2016, על רקע הימצאות שוק העבודה בתעסוקה מלאה.

בהתייחס לתמונת הפעילות הכלכלית העולמית, ציינו בבנק שהסחר העולמי צומח בקצב נאה. לשיטת הבנק, באירופה הצמיחה מתבססת והסיכון הפוליטי פחת, אך בארה"ב הקשיים בהם נתקל הממשל ביישום המדיניות הכלכלית מעיבים על הצמיחה. האינפלציה נמוכה מיעדי הבנקים המרכזיים, ובעתיד הקרוב לא צפויים שינויים במדיניות של ה-Fed וה-ECB.

לפי הודעת הבנק, מתחילת השנה עלו מחירי הדירות בשיעור מתון, ומרבית האינדיקטורים מצביעים על התייצבות הפעילות בשוק הדיור. בנוסף, ציינה ההודעה כי בכוונת הוועדה המוניטרית להותיר את המדיניות המרחיבה על כנה, כל עוד הדבר יידרש כדי לבסס את סביבת האינפלציה בתוך תחום היעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully