וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ביטחון ושלום לא יבריאו הכלכלה

רותם שטרקמן

15.11.2002 / 10:47





נתניהו הוסיף כי קיצוץ תקציבי והעלאת מסים אינם הפתרון לכלכלה המידרדרת, אלא דווקא קיצוץ במסים והגדלת ההשקעות. הוא אמר כי תוספת של 2% בצמיחה יוסיפו לתוצר 10 מיליארד שקל ויעמיקו את גביית המס מבלי להעלות מסים. נתניהו חזר פעמים רבות על המספר 35% כגובה המס השולי האופטימלי "לפי מחקרים רבים בעולם", אולי כדי להבהיר איזה כותרות הוא מקווה לראות מצוטטות מפיו בכלי התקשורת. הוא הדגיש כי בימים הקרובים יהיו לו הצהרות כלכליות חשובות נוספות.



בעניין נטל המס לא הציע נתניהו פתרון לשלוש מהבעיות הכלכליות האקוטיות: הנטל הגדול על התקציב השוטף כתוצאה מהחזר החוב והוצאות הריבית על החוב הלאומי התופח, תשלומי ההעברה לאוכלוסיות שונות, שגדלים בעקביות, והוצאות הביטחון התופחות.



לשאלותיהם של אנשי החטיבה הפיננסית באיגוד לשכות המסחר ענה נתניהו כי שר האוצר האמיתי של מדינת ישראל הוא ראש הממשלה, ורק בכוחו לשנות מדיניות. הוא הוסיף כי כראש ממשלה הוא ייאבק כנגד שותפיו הקואליציוניים למען הגדלת ההשקעות בתשתית. שר האוצר לא הזכיר את הכספים המופנים להתנחלויות ולחרדים כחלק ממקורות הקיצוץ שהוא מציע.



נתניהו אמר עוד, כי כשיהיה ראש ממשלה לא יהיה צורך בתעשייה המשגשגת של רואי החשבון ועורכי הדין העוסקים בייעוץ מס ובפתיחת חברות לצורך תשלום מס מופחת. לדבריו, הכבדת נטל המס גרמה להגדלת הגירעון. הוא ציין כי בממשלה המונה שרים וסגני שרים רבים מספור קיימים בורות שומן רבים בהם ניתן לקצץ. בהקשר זה הוא ציין את הממשלות בקפריסין ובאירלנד המונות 12 שרים והתוצר לנפש בהן גבוה מבישראל. "הכלכלה החופשית באירלנד הזניקה את התוצר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully