וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר תש"ת: לנקוט צעדים נגד ראשי בורנשטיין

זוהר בלומנקרנץ

15.11.2002 / 11:08

הדרישות באות לאחר שאל על החליטה לסגור את תש"ת, החברה הבת שלה לשירותי תעופה ותיירות, ולהעביר את האחזקות בחברה הנכדה בורנשטיין לבעלותה הישירה



יו"ר מועצת המנהלים של תש"ת, יגאל פרסלר, דורש מאל על לנקוט צעדים נגד ראשי חברת בורנשטיין לייצור ושיווק מזון כשר למטוסים בארה"ב ונגד מועצת המנהלים שלה; פרסלר דורש גם ליישם דו"ח שממנו עולים חשדות לאי סדרים ולחריגה ממינהל תקין בבורנשטיין. הדרישות באות לאחר שאל על החליטה לסגור את תש"ת, החברה הבת שלה לשירותי תעופה ותיירות, ולהעביר את האחזקות בחברה הנכדה בורנשטיין לבעלותה הישירה.



במסמך פנימי ליו"ר מועצת המנהלים של אל על, מיכאל לוי, מ-5 בנובמבר, דרש פרסלר לבטל את מינויו של מנכ"ל בורנשטיין החדש, יעקב ליאור, בטענה שנעשה "שלא כדין ובניגוד לכל נוהל תקין". לדבריו, ליאור לא עמד בתנאי הסף לתפקיד - תואר אקדמי ובחינת התאמה.



לוי הוסיף כי המינוי נעשה תוך "פריצת עלויות העסקה בסכום העולה על 100 אלף דולר השבוע פורסם כאן כי ליאור ישתכר למשך שלוש שנים, פי שלושה מכפי שהשתכר ג'ורג'י ג'ין, המנכ"ל האמריקאי של החברה שפוטר - ז"ב)".



פרסלר הוסיף כי לא נמצא כל מסמך המתעד את הליך קבלתו, תנאי העסקתו או מידת נחיצותו של שלמה ורונר, שהיה עוזרו הפרלמנטרי של שר התחבורה לשעבר, משה סנה, ומונה לאיש שיווק בבורנשטיין. לדבריו, מפרוטוקול מ-17 ביולי 2002, עולה כי ורונר זוכה להלוואה של 5,000 דולר, שתהפוך למענק תוך שנה - "ללא ציון סיבה ופירוט".



פרסלר התייחס בפנייה ללוי גם למינויו של זאב שטרן ליועץ כלכלי ומבקר כללי של בורנשטיין, בשכר של 25 אלף דולר: "לא ניתן גילוי נאות לדירקטוריון או בדבר נחיצות המשרה. לא התקיים הליך בחירה נאות".



פרסלר תובע לפטר גם את יו"ר מועצת המנהלים של בורנשטיין, נתן פורמן, ולסיים את כהונתם של יתר חברי הדירקטוריון שהיו שותפים להחלטות אשר גרמו נזק לחברה, לפי בדיקה של ועדת אד הוק, בראשות תא"ל (מיל') שלמה כהן.



דובר אל על אמר אתמול בתגובה: "לאור העברת בורנשטיין להחזקה ישירה של חברת אל על אכן הועבר לידיה הטיפול בדו"ח האמור ובימים אלו אנו לומדים את הנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully