וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרטנר: כ-50% מספקי התוכנה הנוכחיים ייסגרו בתוך 5 שנים

רן דוידוב

15.11.2002 / 12:18

להערכת קבוצת המחקר, יש סיכוי של 70% ש-BEA תיעלם משום שהספקיות הגדולות לוטשות עיניים לנתח השוק שלה; צופה שספקי תוכנה קטנים ובינוניים יעברו תהליכי קונסולידציה



קבוצת המחקר גרטנר חוזה שכ-50% מספקי התוכנה הנוכחיים ייסגרו בתוך 5 שנים. כמו כן, בגרטנר מעריכים כי החברות כ-BEA (סימול BEAS) ובורלנד עומדות בפני עתיד מעורפל.



בטסי ברטון, סגנית נשיא בגרטנר, טענה בפני באי סימפוזיון גרטנר ITxpo 2002 בסידני שספקי תוכנה קטנים ובינוניים יעברו תהליכי קונסולידציה דרמטיים בשל הירידה החדה בהשקעות ההון הטכנולוגיות של תאגידים, וכתוצאה מספיחי התפוצצות בועת הדוט קום.



כ-65% מסמנכ"לי המידע של החברות סבורים שתקציביהן ייוותרו בשנה הבאה ללא שינוי או שייפחתו. הראשונות שיחושו בלחץ יהיו ספקי תוכנות הביניים. ברטון אמרה ש-SAP וסיבל מפעילות לחץ רב על ספקיות קטנות באמצעות הענקת תחרות קשה במגזר.



גרטנר אינה מגלה חידושים רבים בשוק שיסייעו לקזז את הנפילה העתידית בהכנסות ממכירת רשיונות, לאור העובדה שהדגש כעת עובר למתן שירותים. לדבריה, יידחקו ספקיות רבות לעסקי האאוטסורסינג, אך יתקשו בכך היות שמדובר בשינוי יסודי של דרך עבודתם עם לקוחות.



ברטון אינה צופה התחדשות בצמיחה במגזר התוכנה קודם ל-2008, אך סבורה שאירופה תקדים את ארה"ב בשלב ההמראה.



"BEA היא ספקית תוכנה שיש לעקוב אחריה. הם נמצאים במצב טוב כיום, אך הספקיות הגדולות לוטשות עיניים לנתח השוק שלה". לדברי ברטון אורקל עשויה להוות "שותפה פוטנציאלית" ל-BEA. להערכתה קיים סיכוי של 70% ש-BEA תיעלם מן הנוף.



למרות שלבורלנד היסטוריה של רכישת חברות מתחה ברטון ביקורת על האסטרטגיה העתידית של החברה, או היעדרה. "מעניין יהיה לראות מי ירכוש אותם".



חברת מתקשה נוספת, סאן וואן, תחוש את הלחץ בשל "תמימותה" במגזר התוכנה, אומרת ברטון. לדבריה עברה החברה משטח בו היא חזקה - חומרה - לתוכנה ושירותים. "אנו עוקבים אחריהם בקפידה", אמרה.



הדירוג שמעניקה חברת המחקר גרטנר מסתמך על האסטרטגיה, הארגון, המוצרים, הטכנולוגיה, השיווק, המצב הפיננסי ושירותי התמיכה שמעניקות חברות. פרגרין סיסטמס, שהגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל, זוכה כתוצאה מכך לדירוג "שלילי חזק", המתרה בלקוחות להפטר מיידית ממניותיהם. HP ו-CA זוכות לדירוג "אזהרה".



דירוג "אזהרה" של גרטנר משמעו "שהלקוחות צריכים להבין את האתגרים בהם עומדת החברה בתחומים הרלוונטיים; להעריך יתרונות/סיכונים לטווח קצר וארוך על מנת להחליט אם יש צורך בתוכנית נסיגה".



"HP פנתה במשנה תוקף לכיוון של חסכון בעלויות. אך השאלה כיצד יגיעו ליעדם; באמצעות חיתוך עובדים ופרוייקטים", אמרה ברטון. לדבריה זוכה החברה לדירוג "אזהרה" גם בשל בעיות מורליות הקיימות בתוכה. לדבריה התפטרותו של המנכ"ל מייקל קפלאס לא תשפיע באורח מיידי על החברה, אך תהיה לה השפעה על המורל של עובדי קומפאק לשעבר.



האזהרה כנגד קומפיוטר אסושיאייטס מתייחסת למצבה הפיננסי. "ל-CA מודל עסקי ממונף ביותר והיא עדיין נושאת בחוב גדול.



בקרב ספקי החומרה, טוענת גרטנר שכל חברה מחוץ ל-3 הגדולות, IBM, דל ו-HP, נמצאת בסכנה. הנפגעות האפשריות כוללות את אייסר, פוגי'טסו ואפל.



בקרב חברות הטלקום האירופיות יש שחקניות רבות אך הן נטולות מנהיג וחזון, לדברי ברטון. גרטנר מתלוצצת על חשבון שוק הדור השלישי (3G) ומכנה אותו שוק ה-3D:Debt, Delay, Doubt (חובות, עיכובים וספק). יש יותר מדי מפעילות טלקום לדברי החברה באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully