וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים במניות הטלקום והשבבים; KPN עולה בכ-4% לאחר שעברה לרווח

רן דוידוב

15.11.2002 / 12:27

ג'נרלי, חברת הביטוח האיטלקית, עולה בכ-0.5% למרות שעברה להפסד של 400 מיליון יורו; מניות הפיננסים רושמות מגמה חיובית על רקע תיקון במניית HSBC שעולה ב-5%



שוקי המניות האירופים נסחרים בעליות שערים לאחר הזינוק שנרשם אתמול בוול סטריט בעקבות נתוני מכירות קמעוניות טובים מהצפוי. רמיזות שסיפק אתמול בכיר בבנק המרכזי של אירופה בנוגע לאפשרות של הורדת ריבית בגוש היורו מעודדות את הסוחרים. הבנק המרכזי של שוודיה הוריד היום את הריבית ב-0.25% לראשונה מזה 14 חודש. בלונדון עולה הפוטסי ב-1.1%; הדקס בפרנקפורט מתחזק ב-0.8%; הקאק הפריסאי עולה ב-1.3%.



KPN, חברת הטלפוניה הגדולה בהולנד, עולה ב-3.9% לאחר שדיווחה על רווח נקי של 68 מיליון יורו ברבעון השלישי, לראשונה מזה שנתיים והודיעה על מכירות חטיבת ספרי הטלפונים לקבוצת ההון סיכון3i והבנק המסחרי האמריקאי ורוניס סולהר תמורת 500 מיליון יורו.



מניות הטלקום רושמות עליות: וודאפון, שזינקה השבוע ב-18%, עולה ב-0.7% נוספים; דויטשה טלקום, שדיווחה אתמול על הפסד שיא של 20 מיליארד יורו ומינתה מנכ"ל חדש, עולה ב-3.8%; גם מתחרותיה BT ופראנס טלקום עולות בשיעור דומה. כייבל אנד וויירלס מנגד ממשיכה את מגמת הירידות בעקבות הודעתה מתחילת השבוע על פיטורי עובדים שיגררו הוצאות כבדות. כעת נופלת מניית החברה בכ-7.5%.



מניות השבבים עולות בחדות בעקבות העליות החדות של מקבילותיהן בוול סטריט. אתמול זינק מדד המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה ב-9.7%. חברת ST הצרפתית, חברת השבבים הגדולה באירופה, עולה ב-2.2%; אינפיניון, חברת השבבים השנייה באירופה, מזנקת ב-6%; פיליפס, השלישית בגודלה, עולה ב-4.3%.



ג'נרלי, ענקית הביטוח האיטלקית, דיווחה על הפסד נקי של 400 מיליון יורו ברבעון השלישי, מתחת לתחזיות ובהשוואה לרווח של 171 מיליון יורו בתקופה המקבילה. מנייתה מתרוממת ב-0.7%.



מניות הפיננסים רושמות מגמה חיובית. HSBC הבריטי, הבנק הגדול באירופה, עולה ב-5% לאחר שנפל אתמול ב-3.9% על רקע רכישת בנק משכנתאות אמריקאי תמורת 13.6 מיליארד דולר. מריל לינץ' העלה היום את המלצתו למניה ל"נייטרלי" מ"מכירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully