וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים לצרכן של חודש אוקטובר עלה ב-0.6% - בהתאם לתחזיות

ליאור כגן

15.11.2002 / 13:30

מתחילת השנה נרשמה עליית מחירים של 7.7%; עליית המדד - בשל התייקרות סעיפי המזון, הדיור, וההלבשה וההנעלה; הערכות: קליין לא יעלה את הריבית; קצב האינפלציה השנתי - 8%


מדד המחירים לצרכן של חודש אוקטובר עלה ב-0.6% והגיע ל-109.4 נקודות, כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מבין סעיפי המדד התייקרו בעיקר סעיפי המזון, הדיור, ההלבשה וההנעלה והשונות.

קצב האינפלציה השנתי עומד על 8%, ועליית המחירים בעשרת החודשים הראשונים של השנה מסתכמת ב-7.7%. סעיף המזון התייקר ב-1.1% ותרם 0.2% למדד, הירקות והפירות הוזלו ב-2.9% וגרעו 0.1% מהמדד הכללי. סעיף הדיור עלה ב-1.6% ותרם 0.3% למדד, מחירי ההלבשה וההנעלה עלו ב-3.3% ותרמו 0.1% למד וסעיף השונות התייקר ב-1.6% ותרם 0.1% למדד הכללי.

לפי הערכות הכלכלנים, מדדי המחירים של החודשים הבאים צפויים לעלות בשיעורים מתונים יותר. חזי גוטמן, הכלכלן הראשי של הבנק הבינלאומי מעריך כי המדד יעלה ב-0.1% בחודש נובמבר ודצמבר.

בשוק ההון מעריכים כי נגיד בנק ישראל לא יעלה את הריבית בסוף החודש. הכלכלנים מעריכים כי הרגיעה בשוק המט"ח, לצד הירידה באיומי המלחמה בעיראק והערכות כי תקציב המדינה יעבור בכנסת, יביאו לרגיעה בשווקים ולהותרת הריבית ברמתה הנוכחית (9.1%). הכלכלנים מעריכים כי תהליך הדרגתי של הורדת ריבית יחל בחודשים הראשונים של 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully