וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרלי האיטלקית דיווחה על מעבר להפסד של 400 מיליון יורו ברבעון השלישי כתוצאה ממחיקת השקעות

רן דוידוב

15.11.2002 / 13:51

חברת הביטוח הרביעית בגודלה באירופה, המחזיקה ב-64% ממגדל הישראלית, סבלה מנפילת שוקי המניות; מתכוונת להגביר שקיפותה החל מהשנה הבאה בשל ללחץ משקיעים



ג'נרלי, חברת הביטוח הגדולה באיטליה והרביעית באירופה, המחזיקה ב-64% ממגדל הישראלית, הודיעה שמחיקות נוספות נכסי תיקי ההשקעות בבעלותה העבירו אותה להפסד של 400 מיליון יורו ברבעון השלישי, בהשוואה לרווח של 171 מיליון יורו בתקופה המקבילה.



על פי חוקי החשבונאות האיטלקיים, בניגוד לאמריקאיים לדוגמה, חייבת החברה לדווח על הפסדים בתיקי השקעותיה באורח מיידי. החברה מחקה ברבעון השלישי 640 מיליון יורו מתיקי השקעותיה, לאחר שבמחצית הראשונה מחקה כבר 1.5 מיליארד יורו.



חברת ביטוח אירופיות רבות רשמו הפסדים ניכרים שתוצאה מירידת ערך תיקי ההשקעות שלהן. לטענת אנליסטים, עדיין מהווה ג'נרלי מקלט בטוח יחסית בקרב מגזר חברות הביטוח בשל חשיפתה הנמוכה יחסית לשוק המניות. אתמול דיווחה אליאנץ הגרמנית, חברת הביטוח הגדולה באירופה, על הפסד של 2.5 מיליארד יורו ברבעון השלישי.



ההפסד היה גבוה מהערכות האנליסטים, אך חרף זאת נהנתה ג'נרלי מגידול בפרמיות. פרמיות ביטוח החיים עלו ב-8.7% ל-3.86 מיליארד יורו ואילו פרמיות אחרות עלו ב-5% ל-6.3 מיליארד יורו.



ג'נרלי גם אמרה כי בכוונתה להציג תוכנית עסקית החל מן השנה הבאה. צעד זה בא כתגובה לביקורת שהשמיעו אנליסטים על היעדר השקיפות בחברה. המשקיעים אף טוענים שמדיובנקה, בעל המניות הגדול בחברה המחזיק ב-13.6% ממניותיה, הוא שנוטל למעשה את ההחלטות החשובות בחברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully