וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו-פארם מידרדרת: הפסידה 6.3 מ' ש' במחצית הראשונה השנה

עומרי כהן

3.9.2017 / 17:01

הכנסות רשת הדראגסטורים מקבוצת המשביר, שאמורה להימכר לשופרסל תמורת 130 מיליון שקל, צנחו ב-9% במחצית הראשונה של 2017

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניו פארם/מערכת וואלה!, צילום מסך

החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, באשר למכירת רשת ניו-פארם לחברת שופרסל עדיין מתעכבת, ובינתיים מציגה רשת חנויות הדראגסטור הפסדים מתמשכים, המציגים את החולשה בפעילות הרשת במתכונתה הנוכחית.

ניו-פארם, שפועלת בפריסה ארצית, סיימה את המחצית הראשונה של 2017 בהפסד של 6.3 מיליון שקל - פי 2.2 מההפסד שרשמה בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני לבדו רשמה הרשת הפסד של 4.3 מיליון שקל - פי שלושה מברבעון המקביל.

עוד עולה מדוחות ניו-פארם כי הכנסותיה צנחו במחצית הראשונה ב-9% ל-335 מיליון שקל, והרווח הגולמי נשחק ב-6.5% ל-96 מיליון שקל (28.7% מההכנסות). ההפסד התפעולי טיפס במחצית הראשונה ב-76% והסתכם בכ-3.5 מיליון שקל.

הרשת הציגה בסוף יוני הון עצמי של 80 מיליון שקל, המהווה 26.4% בלבד מסך הנכסים, וזאת כשהרשת מעריכה את שווי המוניטין שלה ב-104 מיליון שקל. עוד עולה מהדוחות כי סך האשראי השוטף שהתקבל מבנקים ונותני אשראי אחרים, עמד בסוף יוני על 44 מיליון שקל.

ניו-פארם עוסקת בשיווק ובמכירה של תרופות ומוצרי טבע, מוצרי קוסמטיקה ומוצרי נוחות וטואלטיקה. מספר הסניפים שלה בסוף יוני היה 68, אבל הרשת פתחה עוד שלושה סניפים חדשים.

מדוחותיה עולה עוד כי החל ב-2016 הרשת פועלת להרחבה משמעותית של מספר סניפיה לצורך הגדלת נתח השוק, וזאת באמצעות התקשרות מול זכיינים, הן בסניפים קיימים והן בסניפים חדשים. נכון להיום פועלים שישה סניפי זכיינות ונחתמו 10 חוזים לפתיחת סניפים חדשים, מתוכם שישה סניפי זכיינות. "מודל ההתקשרות מול זכיינים מאפשר לחברה להתגבר על אחד החסרונות התחרותיים המרכזיים, דהיינו כמות סניפים, וזאת ללא צורך בהשקעות מהותיות ותוך חלוקת סיכוני התפעול עם הזכיין", מדגישה ניו-פארם.

ניו-פארם נמצאת בבעלותה המלאה של חברת המשביר 365 החזקות, שפעילותה העיקרית מתמקדת בהפעלת רשת בתי הכלבו המשביר לצרכן. בסוף 2016 חתמו המשביר בתי כלבו וניו-פארם על הסכם למיזוג משפטי, אבל מיזוג זה הוקפא, לאחר שבאפריל חתמה המשביר 365 על הסכם למכירת ניו-פארם לרשת שופרסל תמורת 130 מיליון שקל במזומן. בזכות עסקה זו, קיבלו המשביר כלבו וניו-פארם כתב ויתור מהבנקים בקשר עם אמות מידה פיננסיות שלהן נדרשות שתי החברות יחדיו.

מנית המשביר. גלובס
מנית המשביר/גלובס

במשביר מצפים להשלמת העסקה

המכירה לשופרסל מותנית באישור הממונה על ההגבלים, שנדרשת לבחון את השפעתה האפשרית של העסקה על התחרות בענף. בסוף השבוע דיווחו שופרסל והמשביר כי לאור המשך הדיונים מול רשות ההגבלים, הוארכה התקופה לקבלת אישור הממונה עד ל-14 בספטמבר, מתוך תקווה כי עוד לפני ראש השנה תסתיים הבדיקה.

במשביר 365 מקווים להשלים את העסקה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. להערכת הקבוצה, אם תושלם העסקה, יהיו בידיה כ-124 מיליון שקל בסוף יוני 2019, וזאת לאחר שפרעה בפירעון מוקדם 50 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ד'.

המשביר 365 רשמה במחצית הראשונה של 2017 הפסד של 10 מיליון שקל, וזאת בהמשך להפסד של 34 מיליון שקל שרשמה ב-2016 כולה.

רמי שביט, מנכ"ל המשביר 365 ובעל השליטה בה, אמר היום (א'): "אנו נמצאים במהלכו של תהליך רה-ארגון, תוך ההתמקדות בפיתוח עסקי הליבה, במטרה לשפר את רווחיות הקבוצה. אנו מנהלים בימים אלה מגעים למכירת רישיון או שליטה בחברת 365 טכנולוגיות עם גוף בינלאומי מהותי בתחום למימוש הפוטנציאל בטכנולוגיה שפותחה על ידינו. כמו כן, אנו מצפים להשלמת עסקת ניו-פארם-שופרסל, שתביא לשיפור המבנה הפיננסי של הקבוצה כולה".

  • עוד באותו נושא:
  • ניו פארם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully