וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר טעמים ויותר אפשרויות: המהפכה בשוק קפסולות האספרסו כבר כאן

וואלה! NEWS בשיתוף קפה עלית, בשיתוף קפה עלית

10.9.2019 / 8:34

שוק הקפסולות התואמות עבר מהפכה ונספרסו כבר אינה השחקן היחיד בשוק. הכירו את הקפסולות החדשות שמיוצרות בטכנולוגיה מתקדמת, מתאימות למכונה ומציעות מגוון רחב של טעמים

קפה אלגנטי. ShutterStock
קפה אלגנטי/ShutterStock

בתחילת שנת 2013 פקע תוקפו של הפטנט של נספרסו שמנע מחברות מתחרות לייצר קפסולות שיתאימו למכונות הקפה של החברה, ובתוך שנה החלו חברות שונות בעולם ובישראל לייצר קפסולות תואמות למכונות אלה.

בתוך שלוש שנים, היקף מכירת הקפסולות התואמות עלה בעשרות אחוזים. כיום ניתן למצוא בכל סופרמרקט בישראל מגוון של קפסולות קפה שמתאימות למכונות אלו, וכל אחד יכול לנסות למצוא את הקפה בעל הטעם שמתאים לו, בדרגת החוזק האהובה עליו.

האירופאים כבר אימצו את הקפסולות התואמות וצורכים אותן כבר שנים, זו הייתה מהפכה של ממש. בכל סופרמרקט בצרפת ניתן למצוא מגוון רחב של קפסולות תואמות נספרסו בטעמים, עוצמות ומותגים שונים. מומחים מעריכים כי ההצלחה של הקפסולות התואמות נובעת מאיכות הקפה המצוינת שמציעות הקפסולות בהתאמתן למכונה וממחירן האטרקטיבי.

קפסולות בטכנולוגיה מתקדמת

קפסולות האספרסו של "קפה עלית" כמו גם מותגים מובילים אחרים באירופה, משתמשות בטכנולוגיית IML שפירושה IN MOLD LABELIN, המאפשרת עיטוף של שכבת אלומיניום את השלד מפוליפרופילן אשר עמיד לטמפרטורות גבוהות. בנוסף, בסיסי הקפסולה (העליון והתחתון) עשויים מרדיד אלומיניום. בזכות טכנולוגיה חדשנית זו הקפסולות הינן אטומות יותר, שומרות על טריות הקפה (כך שטעמו המשובח טוב יותר) ומתאימות באופן מושלם למכונות נספרסו.

בהשוואה ישירה, הקפסולות של נספרסו עולות כשקל יותר משל המתחרות,– דבר שיכול לגרום לחיסכון שנתי של מאות ואלפי שקלים למשק בית, בהתאם לצריכת הקפה שלו. האירופאים כבר הבינו את זה, ועם מגוון עצום של טעמים וקפסולות, נספרסו היא כבר מזמן לא השחקן היחיד בשוק. האיטלקים יכולים להישבע שככל שיש יותר קרמה, אותו קצף בהיר המתווסף מעל האספרסו, כך הקפה איכותי יותר. לא ברור אם מדובר במיתוס או לא...

קפה. ShutterStock
מומחי קפה מסבירים שקפסולת אלומיניום לא מבטיחה איכות גבוהה/ShutterStock

חגיגת טעמים במגוון עוצמות

סדרת "קפה עלית" מציגה לא פחות מ-13 תערובות בטעמים ייחודיים ובדרגות חוזק שונות. המגוון הרחב מבטיח שכל לוגם אספרסו מתחיל או מתקדם ימצא בה את הטעם הקרוב ללבו. הקפסולות מסומנות בצבעים ומספרים כדי למנוע בלבול, וגם עוזרות להתמצא בעוצמת הקפה עצמו.

כך למשל הקפסולה הברזילאית שמסומנת בספרה 6 מזוהה בצבע הצהוב, כמחווה לאזור הגידול של הפולים שבה - סראדו ומוגיאנה, שבו התגלו מרבצי זהב גדולים. הקפסולה מורכבת משני זנים של ערביקה שמקנים לתערובת איזון טעמים של חמיצות עם מתיקות עדינה. מומלץ לנסות כאספרסו קצר או אפילו ריסטארטו וכמובן שללא סוכר. חובבי הקפה העוצמתי יותר יצטרכו להכריע בין שתי קפסולות מאוד חזקות של "קפה עלית"– מספר 10 "העוצמתי" עם הקלייה הכהה או התערובת של "חזק במיוחד" מספר 14.

לחובבי המתוק מומלץ לנסות את טעם הוניל, שלמרות טעמו המתקתק מציג קפה חזק בדרגת חוזק 6, עם ארומה שהולכת טוב גם עם חלב מוקצף. האם זה מתאים לכל אחד? ברור שלא, אבל בדיוק בשביל זה ישנם מגוון טעמים שונים, כמו גם מהדורות מיוחדות, וכל אחד יכול למצוא את הטעם שמתאים לו.

וואלה! NEWS בשיתוף קפה עלית, בשיתוף קפה עלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully