וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר התפטר מתפקיד סגן יו"ר הפדרל ריזרב

ניצן כהן

6.9.2017 / 17:51

פישר, 73, מונה בשנת 2014 לסגנה של ג'נט ילן, יו"ר הבנק המרכזי בארה"ב, על ידי הנשיא דאז ברק אובמה. התפטרותו תיכנס לתוקף ב-13 באוקטובר

סטנלי פישר בוועידת גלובס לעסקים, דצמבר 2013. תמר מצפי, מערכת וואלה! NEWS
סטנלי פישר/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי

סגן יו"ר הפדרל ריזרב, סטנלי פישר, ששימש בעבר בתפקיד נגיד בנק ישראל, הודיע על התפטרותו שתיכנס לתוקף ב-13 באוקטובר לאחר 3 שנים בבנק המרכזי של ארה"ב. פישר נימק את החלטתו ב"סיבות אישיות".

פישר, 73, מונה בשנת 2014 על ידי הנשיא ברק אובמה לתפקיד סגן יו"ר הפדרל ריזרב וכהונתו הייתה אמורה להסתיים ביוני 2018. על פי ההערכות פישר היה אמור להתמנות לתפקיד יו"ר הפד אך לאחרונה הועלתה אפשרות שלאור המהפך שמתכנן הנשיא דונלד טראמפ במנהיגות הכלכלית האמריקאית לא ימונה פישר לתפקיד.

לאחרונה עלה פישר לכותרות בעקבות נאום חוצב להבות שנשא בו אמר כי העולם לא ישרוד משבר כלכלי נוסף בסגנון המשבר של 2008. יש לציין כי הבנק המרכזי האמריקאי נמצא כיום בנקודת הכרעה משמעותית, בה יאלץ להחליט מתי להפסיק את המדיניות המרחיבה - שאמנם מדברת על העלאת ריבית אך "הפצצה" האמיתית נמצאת בצמצום המאזן האימתני בגובה של 4.5 טריליון דולר.

הפרישה של סטנלי פישר נראית כמו בשורה טובה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שיוכל לבנות בקרוב בנק מרכזי כלבבו. רק לאחרונה הנגידה המכהנת ג'נט ילן הסתבכה עם הנשיא כשהביעה תמיכה ברגולציה הפיננסית הידועה בשם "דוד-פרנק", עליה חתם הנשיא הקודם ברק אובמה, ושטראמפ משתוקק לבטל.

בעבר אמר הנשיא האמריקאי שהוא שוקל למנות את ילן לכהונה נוספת בפד, אבל כבר אז נראו דבריו כאילו היו מן השפה לחוץ - וזה עוד לפני ההתבטאות שלה. תמיד היה נראה שהוא מעוניין למנות מישהו אחר לתפקיד, מישהו שמאמין כמוהו בדה-רגולציה קיצונית של השווקים. פישר, שהוא מינוי של ילן, הולך עכשיו הביתה ומשאיר אותה קצת יותר לבד. ילן עצמה אמורה לעזוב את תפקידה בפברואר 2018. פישר, שהיה אמור לעזוב ביוני 2018, אולי חסך לעצמו חצי שנה של כהונה תחת נגיד מרכזי שלא היה מאמין בדרכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully