וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס תתחיל לשווק חומוס לאירופה, שייוצר בהולנד

שני מוזס

14.9.2017 / 8:20

אובלה, חברה משותפת לשטראוס ופפסיקו, שמשווקת מטבלים וממרחים למקסיקו ואוסטרליה, תחל למכור חומוס בגרמניה. נתח השוק של אובלה במקסיקו הוא 70%, ובאוסטרליה - 38%

חומוס. ShutterStock
חומוס/ShutterStock

אובלה, חברת המטבלים והממרחים הבינלאומית של שטראוס ופפסיקו, שנמצאת בבעלותן השווה, הפעילה במקסיקו ובאוסטרליה, מתחילה לשווק את מוצריה גם באירופה. החברה תמכור את מוצרי החומוס שלה בגרמניה, לאחר שרכשה את חברת פלורנטין ביוני 2016, והתקינה במפעל בהולנד קו ייצור ייעודי לאובלה.

הכניסה למערב אירופה היא ציון דרך משמעותי עבור שטראוס, שכן במהלך השנים הפכה סברה, המייצרת מטבלים וממרחים לארה"ב ולקנדה, ליצרנית החומוס הגדולה בעולם. בחברה מקווים לתפוס נתח שוק משמעותי האמצעות אובלה, המקבילה של סברה שמייצרת למקסיקו ולאוסטרליה, במדינות אירופיות שבהן צריכת החומוס גבוהה. פעילות סברה ופעילות אובלה מתבצעות, כל אחת, באמצעות מיזם בשליטה משותפת של הקבוצה ושל חברת פפסיקו.

סברה מובילה את קטגוריית הממרחים והמטבלים המקוררים בארה"ב ומייצרת את החומוס הנמכר ביותר בארה"ב. למעשה, במהלך עשר השנים האחרונות הייתה סברה מנוע הצמיחה המרכזי של קטגוריית החומוס בארה"ב.

נתח השוק הכספי של סברה בכלל קטגוריית המצוננים בארה"ב בתום הרבעון השני של 2017 היה 23.8%. נתח השוק הכספי של סברה בתחום החומוס בארה"ב היה 57.4%. מכירות החברה הסתכמו בשנת 2016 ב-1.33 מיליארד שקל.

אובלה נוסדה בשנת 2011 והיא מובילה את קטגוריית החומוס באוסטרליה ומקסיקו. נתח שוק של אובלה באוסטרליה הוא 38% ובמקסיקו הינו 70%. הן באוסטרליה והן במקסיקו נרשמה עלייה בהיקף המכירות של החברה ברבעון השני של 2017 שהסתכמו ב-31 מיליון שקל, עלייה של 58.3% ביחס לשנה קודמת, ובמחצית הסתכמו המכירות ב-63 מיליון שקל, צמיחה של 56.1%. מכירות החברה ב-2016 הסתכמו ב-106 מיליון שקל (עלייה של 29% ביחס ל-2015).

כיום יותר מ-30 מליון בתי אב ברחבי העולם משתמשים במוצרי אובלה וסברה, ונמכרים 30 טעמים של חומוס במדינות השונות. סברה ואובלה מייצרות בשנה יותר מ-60 טונות של חומוס ומטבלים אחרים.

שלי שליט, מנכ"לית חברת סברה והאחראית לפעילות של אובלה, מסרה היום: "המהלכים הללו הפכו את מוצרי את זרוע המטבלים והממרחים של שטראוס ופפסיקו לשחקנית הגלובלית המשמעותית ביותר".

הצעד בגרמניה צפוי להמשיך בהתרחבות הגלובלית של החברה. על כך אמר היום גדי לסין, מנכ"ל קבוצת שטראוס: "הכניסה למערב אירופה היא עבורנו ציון דרך משמעותי, כחלק מהמסע הגלובלי של הקבוצה בכלל ושל זרוע המטבלים והממרחים בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully