וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתייעלות באסם נושאת פירות: גידול של כ-7% ברווח התפעולי

אלי דניאל

17.11.2002 / 7:58

הרווח התפעולי גדל לכ-55.5 מיליון שקל, למרות שחיקה בהכנסות; הרווח הנקי גדל ב-6% - הסתכם בכ-36 מיליון שקל


חברת אסם השקעות, הנמצאת בשליטת תאגיד הענק נסטלה, מדווחת הבוקר על המשך הגידול ברווחיה, הן התפעולי והן הנקי, וזאת במקביל להמשך השחיקה בהכנסותיה.

כך, הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון השלישי של השנה בכ-55.5 מיליון שקל, גידול של כ-7% לעומת הרווח התפעולי שנרשם ברבעון המקביל. בחברה מציינים כי השיפור בשורת הרווח התפעולי נובע מיישום תוכנית ההתייעלות בייצור ובהפצה, כמו גם מהשיפור בתוצאות העסקיות של חטיבת הגלידות. הרווח הנקי צמח בשיעור של כ-6% והוא מסתכם בכ-36 מיליון שקל.

עם זאת, בדומה לשני הרבעונים הקודמים, גם ברבעון השלישי של השנה נרשמה שחיקה בהכנסותיה של החברה ואלה קטנו בהשוואה לרבעון המקביל בכ-5% - מרמה של כ-625.3 מיליון שקל לרמה של כ-592.6 מיליון שקל. באסם מציינים כי קיטון זה נובע בעיקרו משחיקה אינפלציונית עקב המדדים הגבוהים שהיו מאז תחילת השנה, כאשר רק לאחרונה העלתה החברה את מחיר מוצריה.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של שנת 2002 מציגה אסם רווח תפעולי של כ-154.8 מיליון שקל, עלייה של כ-18% לעומת הרווח התפעולי שנרשם בתקופה המקבילה. בין היתר, נובע השיפור ברווח התפעולי מחסכונות שהושגו בעקבות השינוי בתנאי הסחר מול נסטלה וכן כתוצאה ממכירת הנדל"ן של מפעלי הקבוצה - עסיס ומילי, מכירה אשר הביאה לירידה בהוצאות אחזקת מבנים. השורה התחתונה של החברה מצביעה על רווח נקי של כ-93.1 מיליון שקל מאז תחילת השנה - עלייה של כ-6% לעומת הרווח הנקי שהושג בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2001.

הכנסותיה של יצרנית המזון הגדולה בישראל הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-1.72 מיליארד שקל, ירידה של כ-4% לעומת ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2001. עם זאת, באסם מוסיפים כי במונחים כמותיים עלה מחזור המכירות בתקופה זו בשיעור של כ-2%, בהשוואה לתקופה המקבילה.

התפלגות מכירות החברה מראה כי מכירות החברה לשוק המקומי קטנו בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה בשיעור של כ-5%, לרמה של כ-1.5 מיליארד שקל, ירידה הנובעת מהעלייה החדה יחסית שנרשמה במדד המחירים, כמו גם ממחסור שנבע מאספקת חומרי גלם חקלאיים בתחום החמוצים.

מנגד, במכירות בחו"ל חל גידול של כ-2% בשעה שאלה צמחו לרמה של כ-224 מיליון שקל. בין היתר, נובע הגידול במכירות לחו"ל מהפיחות בשער השקל, וגידול זה הושג למרות שבתקופה המקבילה בשנת 2001 נרשמה עלייה חדה בביקוש למוצרי טבעול, על רקע המעבר של הצרכנים באירופה לתחליפי בשר בעקבות מגיפת הפה והטלפיים. באסם מדגישים כי ההשפעה של מגיפה זו על עקומת המכירות נמשכה גם בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2002, אם כי עוצמתה היתה פחותה יותר.

ההון העצמי של החברה ליום ה-30 בספטמבר 2002 הסתכם בכ-914.6 מיליון שקל והוא מהווה כ-52% ממאזנה.

באסם מציינים כי בימים אלה הגיעה החברה להסכמה עם חברת תמי ולפיה החברה תרכוש את פעילות המזון לחיות מחמד של תמי, פעילות הכוללת את מותגי דוגלי וקטלי. הסכם הרכישה צפוי להיחתם בקרוב והשלמת העסקה טעונה קבלת אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully