וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי המשביר לצרכן הפסיקו השביתה; 1,800 עובדי הרשת יקבלו מקדמה של 1,000 שקל על חשבון משכורת אוקטובר

חיים ביאור

17.11.2002 / 9:50

יתרת המשכורת תשולם לעובדים עד סוף השבוע; אמש כבר הפעילו העובדים את בתי הכלבו, והיום הם יעבדו באופן סדיר



הנהלת המשביר לצרכן הודיעה לוועד העובדים כי 1,800 עובדי הרשת יקבלו היום מקדמה של 1,000 שקל על חשבון משכורת אוקטובר. עוד מסרה ההנהלה כי יתרת המשכורת תשולם לעובדים עד סוף השבוע. בעקבות זאת החליט הוועד, בראשות דבורה יצחקי, להפסיק את השביתה שבה פתחו העובדים ביום שישי האחרון. אמש כבר הפעילו העובדים את בתי הכלבו, והיום הם יעבדו באופן סדיר.



יצחקי אמרה כי השביתה התקיימה גם במחאה על הכוונה של המשביר לצרכן למכור את זיכיון זארה שבבעלותו במחיר הנמוך בהרבה לעומת שוויו - המגיע לטענת הוועד ל-100 מיליון שקל. סיבה נוספת לשביתה, לדבריה, היא שהוועד הממונה על המשביר והנהלת הרשת אינם מיידעים את העובדים על זהות הרוכשים הפוטנציאלים של המשביר. לדברי יצחקי, ועד העובדים יסכים למכירת המשביר רק לרוכש שיתחייב לשמור על תנאי השכר והפנסיה של העובדים.



יצחקי ציינה עילה אחרת לשביתה והיא העיכוב ביישום תוכנית פרישתם של 100 מהעובדים, שהביעו הסכמה לפרוש בפיצויים בשיעור 125%.



יצחקי והיועצת המשפטית ששכר הוועד, עו"ד גלילה הורנשטיין, יחד עם מזכיר חטיבת עובדי המסחר בהסתדרות הפקידים, יורם אורנשטיין, דורשים מחברי הוועד הממונה ומבנק הפועלים - הנושה העיקרי של המשביר - שיצהירו על כונתם להעמיד למכירה את המשביר. "כל חלופה שאינה כוללת את מכירת המשביר, עלולה לגרום לנפילתו הסופית", אמרה אמש הורנשטיין. בכוונת השלושה לבקש מבית המשפט המחוזי בתל אביב שיזמן אליו את נציגי הוועד הממונה של המשביר ואת הבנקים כדי שיציגו את תוכניותיהם להצלת הרשת ולהזרמת כספים החיוניים להפעלתה השוטפת.



השלושה גם עומדים להגיש תביעה משפטית נגד בנק הפועלים. הבנק מואשם על ידם כי אינו מחזיר למשביר כספים, המגיעים לו בגין תשלומים של לקוחות באמצעות כרטיסי אשראי. מדובר ב-1.8 מיליון שקל ביום - כמחצית מהפדיון היומי של הרשת. הוועד והסתדרות הפקידים גם עומדים לבקש מבית המשפט לצרף נאמן מטעם העובדים לשלושת הנאמנים שבית המשפט כבר מינה למשביר - עו"ד ליפא מאיר, השופטת בדימוס מרים פורת ודוד ברודט.



40 הספקים הגדולים של המשביר לצרכן דורשים מהוועד הממונה כי כל הסכם הבראה או נושים שיגובש, יצטרך לקבל את הסכמתם ברוב של 75%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully