וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי העניין מתרגמים העליות באמדוקס לכסף: SBC מכרה מניות ב-16.4 מיליון דולר ונותרה עם החזקה של 10.1%

גתית פנקס

17.11.2002 / 10:39

מפעילת שירותי התקשורת מחזיקה כעת במניות אמדוקס בשווי של 231 מיליון דולר; TOES, חברת נאמנות של בכירי החברה לשעבר, הגישה בקשות למכירת מניות ב-4 מיליון דולר



מניית אמדוקס נהנית בתקופה האחרונה ממומנטום חיובי, ובעלי המניות ממהרים לתרגם אותו לכסף: מפעילת שירותי התקשורת הגדולה בצפון אמריקה, SBC, הודיעה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) כי היא מכרה מניות של אמדוקס מספטמבר ועד היום תמורת 16.4 מיליון דולר. בנוסף, תאגיד TOES, חברת נאמנות של בכירי החברה לשעבר, הגיש בימים האחרונים בקשות למכירת מניות בשווי של 4 מיליון דולר.



מאז תחילת נובמבר הצליחה מניית ענקית הבילינג אמדוקס לזנק ב-51% במצטבר, בכ-11 ימי מסחר בלבד (מתוך זה, 11% ביום שישי האחרון) וכעת המניה נסחרת במחיר של 10.6 דולרים, המשקף לחברה שווי שוק של 2.3 מיליארד דולר. העליות במניה רוממו אותה מנקודת השפל שנרשמה ביוני האחרון - פחות מ-6 דולרים.



SBC היא אחת מהלקוחות הגדולות של אמדוקס ובעלת מניות עיקרית בה. מדיווח שהוגש ל-SEC עולה כי מתחילת ספטמבר ועד היום מכרה SBC כ-2 מיליון מניות ב-4 מנות (בתמורה כוללת של 16.4 מיליון דולר) ובטווח מחירים של 6.9-8.9 דולרים למניה. כעת, מחזיקה SBC ב-21.8 מיליון מניות של אמדוקס המהוות 10.1% מכלל הון מניותיה, ששוויין כיום 231.1 מיליון דולר. עד כה מכרה SBC מניות אמדוקס בכחצי מיליארד דולר.







לשם השוואה, לפי המסמך האחרון שהוגש ל-SEC בספטמבר, החזיקה SBC ב-11.1% מאמדוקס. SBC תרמה עד כה למכירותיה של אמדוקס מאות מיליוני דולרים, והיא היוותה בשנת 2002 הפיסקלית (שהסתיימה בספטמבר) כ-15% מהכנסותיה של אמדוקס לעומת 13% בשנה שעברה.



SBC היא לא היחידה שמוכרת מניות. תאגיד TOES, הכולל את עובדי אמדוקס הבכירים לשעבר, הגיש ב-12 בנובמבר 3 בקשות למכירת מניות באמצעות גולדמן סאקס, שמסתכמות יחדיו ב-473.3 אלף מניות. יצוין, כי אל ה-SEC הגיע טופס מס' 144 המעיד על הכוונה לבצע מכירה ב-12 בנובמבר, אולם תאריך הטרנזאקציה המיועד היה ב-8 בנובמבר. אם אומנם נקלטו בקשות המכירה הללו הרי ש-TOES הצליח להיפגש עם כ-4 מיליון דולר לפי מחיר המניה באותו היום.



תאגיד TOES כולל את מהנדסיה ומתכנתיה הבכירים של אמדוקס, וכולל, בין השאר, את אבי נאור, נשיא ומנכ"ל אמדוקס היוצא, ובועז דותן, מנכ"ל החברה לשעבר. לפני ההנפקה הראשונית של החברה ביוני 1998, קיבלו חברי התאגיד מניות של אמדוקס בגובה של כ-3% מהון מניות החברה, והחזקת TOES כיום היא בכ-1.1% ממניות אמדוקס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully