וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערורייה בענף הביטוח הרפואי בארה"ב: סוכני אפ.בי.איי פשטו על משרדי נשונל סנצ'רי

דפנה מאור

17.11.2002 / 11:47

כספים שנועדו לגבות חובות לבעלי אג"ח שימשו למימון הוצאות אחרות; לפחות שני לקוחות של נשונל הכריזו על פשיטת רגל לאחר שהפסיקה לספק מימון



סוכני הבולשת הפדרלית בארה"ב פשטו על משרדיה של חברת הביטוח הרפואי נשונל סנצ'רי פייננשל אנטרפרייזס (NCFE), הנתונה תחת חקירת הרשויות. נשונל, המספקת מימון למאות חברות העוסקות במתן שירותי בריאות, הפסיקה את תשלומיה ללקוחות, פיטרה עובדים וננטשה על ידי חברי דירקטוריון.



בשבוע שעבר הורידה סוכנות מודי'ס את דירוג האג"ח של נשונל ב-12 רמות לדרגת "זבל", לאחר שהתברר כי 325 מיליון דולר שהקצתה נשונל כדי לגבות חובות לבעלי אג"ח שימשו לממן הוצאות אחרות. סוכנות פיץ' משכה כליל את הדירוג על האג"ח והפסיקה לסקר את החברה. לדברי פיץ', לא סיפקה NCFE לאחרונה מספיק מידע כדי שתוכל להמשיך לסקר אותה. מודי'ס הורידה את הדירוג של NCFE מחשש ליציבותה הפיננסית והזהירה מסבירות גבוהה לשמיטת חובות.



NCFE הפסיקה החודש להעביר תשלומים לספקיות שירותי בריאות, בהן 60 בתי חולים. לפחות שני לקוחות של החברה כבר ביקשו הגנה מפשיטת רגל.



ענן המסתורין האופף את פעולותיה עתה העלה חשש כי השקעותיהן של קרנות גידור, קרנות אג"ח כמו פימקו ומשקיעים אחרים עלולות לרדת לטמיון. החשיפה הכוללת מוערכת ב-3.35 מיליארד דולר. נזק נוסף עלול להיגרם לבתי חולים רבים אשר NCFE מלווה להם כסף בריבית גבוהה.



NCFE, שנוסדה לפני עשור, שימשה כחברת המימון הגדולה ביותר עבור חברות שירותי בריאות. הכנסותיה גדלו ב-40% בחמש השנים האחרונות והסתכמו ב-307 מיליון דולר ב-2001. החובות של לקוחותיה, סך 19 מיליארד דולר, שימשו בתור הגיבוי לאג"ח של החברה, שנשאו את הדירוג הגבוה ביותר, AAA, של פיץ' ומודי'ס.



הקשיים העוברים על NCFE מעוררים שאלות לגבי שוק האג"ח המגובה בנכסים, בו חברות מנפיקות אג"ח המגובות על ידי תשלומי אשראי ותשלומי לקוחות. NCFE גיבתה אג"ח בשווי 2.1 מיליארד דולר בתביעות ביטוח אשר NCFE רכשה מבתי חולים וקופות חולים. התשלומים על תביעות אלו מגיעים מידי הממשלה.



חברות שירותי הבריאות אשר לא קיבלו מ-NCFE את התשלומים המגיעים להן ניסו לפנות ישירות לסוכנויות ממשלתיות כדי לקבל את התמורה, אולם NCFE השיגה צו מניעה כדי שלא יוכלו לעקוף אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully