וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצדדים בעסקת אי.די.בי הסכימו לדחיית המועד לקיום התנאים המתלים עד ה-31 במארס

אמיר טייג

17.11.2002 / 11:59

אם יתקיימו התנאים תושלם העסקה במהלך 30 הימים לאחר תאריך היעד; כ-60% מהעסקה ימומנו בהון זר - כ-155 מיליון דולר יגויסו מלאומי; ביטול העסקה כעת יעלה לנוחי דנקנר 12.5 מיליון דולר



לאחר יותר מחצי שנה של משא ומתן הודיעו היום אי.די.בי אחזקות , אי.די.בי פיתוח ודיסקונט השקעות על סגירת עסקת העברת השליטה באי.די.בי אחזקות לפי שווי של 840 מיליון דולר. במסגרת העסקה תרכוש קבוצה בראשות גנדן, שבבעלות נוחי דנקנר, 52% מאי.די.בי מידי משפחות רקאנטי וקרסו תמורת 434 מיליון דולר. קבוצת הרוכשים מורכבת מגנדן (60%) משפחת יצחק מנור (20%) ומשפחת אברהם ליבנת (20%). העברת השליטה תתבצע בחודשים הקרובים.



כחלק מההסכם המעודכן הוארכה תקופת קיום התנאים המתלים להשלמת העסקה עד ל-31 במארס 2003. אם דנקנר יעמוד בתנאים עד תאריך זה, העסקה תושלם במהלך 30 הימים שלאחר מכן. דנקנר עדיין צריך לקבל את אישור הממונה על הבנקים על מנת לבצע את העסקה, מאחר שהוא מחזיק באמצעות תעשיות מלח במניות של בנק הפועלים , מתחרהו של בנק דיסקונט המוחזק בחלקו על ידי אי.די.בי, וכן בגלל בעיית לווה בודד. כמו כן, נקבע בהסכם החדש כי הרוכשים יעבירו כ-12.5 מיליון דולר למוכרים, כחלק מהתשלום, שלא יוחזרו לרוכשים גם אם העסקה לא תצא בסופו של דבר לפועל.

עסקת אי.די.בי המקורית נחתמה לפני כחצי שנה, והיא העניקה לאי.די.בי שווי גבוה יותר של 1.05 מיליארד דולר (כאשר שווי השוק של החברה היה כ-766 מיליון דולר). אולם, בעקבות ירידת שווי השוק של המניה ביקש דנקנר להפחית את מחיר אי.די.בי ובסופו של דבר הסכימו הצדדים לחתום על העסקה לפי שווי חברה של 840 מיליון דולר. שווי השוק של אי.די.בי עומד היום על כ-649 מיליון דולר, כך שהעסקה נחתמה לפי שווי הגבוה ב-30% ממחיר השוק.



כ-60% מהעסקה ימומנו בהון זר, שמרביתו יגויס מבנק לאומי - כ-155 מיליון דולר. כמו כן עלה שמה של קרן הפנסיה מבטחים, שעשויה לקחת חלק בקונסורציום המימון החיצוני. לאחרונה נודע כי המשא ומתן בין דנקנר ובין חברת הביטוח מגדל עלה על שרטון, ולפיכך מגדל לא תיקח חלק בקונסורציום המלווים. יתרת סכום הרכישה (40%) תמומן בהון עצמי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully