וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסקום תספק שירותי בקרה לטבע, תרו ואגיס; צפי ההכנסות מהתחום - 2.5 מיליון דולר ב-2002 וכ-10 מיליון דולר ב-2003

צורי דאר

17.11.2002 / 12:22

מדובר במתן פתרונות בהתאם לנהלי ה-FDA; בקבוצה מועסקים כ-650 עובדים; טסקום נמצאת בשליטת עפר אלבק והקרנות אונטרברג, ג'נסיס, אייפקס וגרין



חברת טסקום ישראל (Tescom) הודיעה היום כי חתמה על שלוש עסקות ענק לוואלידציית תוכנה ל-FDA מול 3 מחברות הפרמצבטיקה הגדולות בישראל. החברה נמנעה מלפרט את שמות החברות, אולם לפי מקורות מדובר בטבע, תרו ואגיס.



מנכ"ל טסקום ישראל ציין כי צפי ההכנסות הכולל של טסקום ממתן פתרונות ואלידציה ל-FDA עומד על למעלה מ-2.5 מיליון דולר בשנת 2002 ויעבור את רף 10 מיליון הדולר ב-2003.



טסקום מסרה כי כחלק מהסטנדרטים המחמירים של רשות המזון והתרופות האמריקאית - ה-FDA - נעשות ביקורות מחמירות על תהליכי הבטחת איכות של פיתוח המוצר, כולל התוכנות המוטמעות בתוכו וכלי התוכנה המשמשים לאנליזת התוצאות.



תקנה של ה-FDA משנת 1997 מחייבת שדרוג מערכות התיעוד והחתימה האלקטרונית, במקום תהליכים מבוססי ניירת וחתימות אנושיות. התקנה נקראת 21CFR Part 11 והיא חלק בלתי נפרד מדרישות ה-FDA לחברות תרופות או חברות מכשור רפואי המעונינות למכור בארה"ב.



ה-FDA הכשיר לאחרונה מאות פקחים שעיסוקם יהיה בקרה על תקנה זו, ואכיפתה כבר עלתה למספר רב של חברות במכתבי התראה מן ה-FDA. מכתבים אלו משפיעים מיידית על מחיר המניה בבורסה, ומשמשים ככלי בידי מתחרים.



חברת טסקום מסייעת לבנות אסטרטגיה עסקית ותפעולית כוללת לארגון ולווי הלקוח בכל תהליכי המימוש, עד לקבלת האישור מה-FDA. הפתרון משלב ליווי ושדרוג, הנדרש במערכות המחשוב והתהליכים בארגון, בחירת טכנולוגיות ומערכות מתאימות, בדיקות ואלידציה (Software Validation) לפתרונות השונים וליווי בכל תהליכי ההטמעה, הפיקוח והאישור מול ה-FDA.



טסקום תערוך כנס גדול בנושא זה בארץ ב-18 בנובמבר, לאחר סדרה של כנסים מוצלחים דומים בישראל ובלונדון בשיתוף עם החברות אורקל, מרקורי אינטראקטיב, רשיונל, טבע, ביוטכנולוגיה כללית ועוד.



חברת טסקום נוסדה ב-1990, והיא פעילה בתחום פתרונות לבקרה, לניהול אבטחת איכות ולבדיקת מערכות תוכנה בדיסציפלינות של מערכות מידע, מערכות E-COMMERCE, מערכות WAP, מערכות משובצות מחשב ומערכות זמן אמת.



בקבוצת טסקום מועסקים כ-650 עובדים, מתוכם כ-350 בארץ. טסקום נמצאת בשליטתו של עפר אלבק והקרנות אונטרברג, ג'נסיס, אייפקס וגרין.



ביו לקוחותיה נמנים טבע, דקסון, ביוטכנולוגיה כללית, פיליפס מדיקל, אגיס, מדינול, תרו, אורידיון, איתמר מדיקל, Bio-Rad, Given-Imaging וכן Orange, האצ'יסון, JP Morgan, וודאפון, Cable& Wireless, סלקום, קומברס, Applied Materials, בנק דיסקונט, צה"ל, אל-על ואגיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully