וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל הפיתוח העסקי באלקו החזקות: "הקמת החברה השווייצית תקל עלינו במישור העסקי"

אלי דניאל

17.11.2002 / 12:37

אבי ישראלי: העובדה שאנחנו חברה ישראלית עשתה לנו בעיות ברכישת פעילות Brandt; ההכנסות באירופה - 65% מהמחזור; בשנה הקרובה יושם דגש על רכישות עומק בתחומים בהם פועלת החברה



חברת אלקו החזקות דיווחה הבוקר על רווח רבעוני של כ-34.2 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, צמיחה של כ-54% לעומת הרווח ברבעון המקביל. שיפור ניכר נרשם גם בשורה העליונה של החברה בשעה שההכנסות צמחו בכ-84% לכ-2.29 מיליארד שקל. במקביל, אלקו מסרה על כוונתה להקים חברת החזקות שווייצית שתחזיק במלוא מניותיה של החברה, מהלך שנועד לאפשר נגישות נוחה יותר לשוקי ההון ולעסקים באירופה בעקבות רכישת חלק מפעילות Brandt הצרפתית והגדלת הפעילות באירופה.



אבי ישראלי, מנהל פיתוח עסקי בחברה, התייחס למהלך הקמת החברה השווייצית ומסר ל-TheMarker כי "נתנו התייחסות לזה לפני מספר חודשים, וכעת זה הגיע לבשלות. הרעיון של המהלך הזה הוא בשלב הראשון - נגישות יותר טובה לשוקי אירופה, אם כי מניות החברה הזרה יירשמו למסחר בבורסה של ת"א. בשלב השני, ובעיתוי המתאים, נחשוב בצורה אוהדת על רישום כפול בבורסה אירופית, שכן, עיקר פעילותנו - 65% מהמחזור - היא באירופה. במישור העסקי המהלך הזה יקל עלינו".



בהקשר זה הוסיף ישראלי כי "העובדה שאנחנו חברה ישראלית עשתה לנו בעיות ברכישת פעילות Brandt - היינו צריכים להסביר שישראל לא מדינה מסוכנת ושניתן לבצע עסקים איתנו. להערכתנו, ביצוע המהלך החדש יקל עלינו, אבל צריך לזכור שהוא מותנה בקבלת אישור האסיפה הכללית ובית המשפט".



בהתייחסו לתוצאות הרבעוניות של החברה ציין ישראלי כי "הדו"חות של החברה ברבעון השלישי בהחלט לא היו רעים, ואנחנו סבורים כי Elco-Brandt תעמוד ביעד שהצבנו לה לשנת 2002 - הכנסות של למעלה מ-850 מיליון יורו. ברבעון השלישי לבדו הסתכמו הכנסותיה של Elco-Brandt בכ-220 מיליון יורו".



פילוח ההכנסות של אלקו מראה כי עיקר פעילותה של החברה מתבצע בחו"ל. על כך אומר ישראלי כי "ניתן לראות שנמשכה הירידה של ישראל מסך עוגת ההכנסות - 72% מההכנסות נבעו מחו"ל והיתרה מישראל. להערכתנו, הפערים בין ההכנסות מישראל להכנסות מחו"ל רק ילכו ויגדלו".



על כוונת ההתרחבות האפשרית של החברה אמר ישראלי כי "ברמה האסטרטגית אלקו החזקות מתרכזת בשלושה תחומים: תחום המוצרים הלבנים בו פועלת Elco-Brandt, תחום מיזוג האוויר בו פועלת אלקטרה צריכה ותחום האלקטרו-מכניקה בו פועלת אלקטרה (ישראל) . בשנים הקרובות, ובוודאי שבשנה הקרובה, אנחנו נשים דגש על המשך רכישות עומק בתחומים בהם אנחנו פועלים. הרכישות יתבצעו בכל מקום אפשרי - אירופה, המזרח הרחוק וצפון אמריקה".



במהלך החודשים האחרונים פיתחה Elco-Brandt דגם חדש של מכונת כביסה ביחד עם חברת Fagor הספרדית, עמה קיים הסכם לשיתוף פעולה. בהקשר זה מציין ישראלי כי "אנחנו פועלים להעמקת שיתוף הפעולה עם Fagor. מדובר בקונגלומרט ספרדי אשרה היקף ההכנסות השנתיות שלו מגיע לכ-7 מיליארד יורו. יש להם יחידה שמקבילה ל-Elco-Brandt בספרד, יחידה אשר היקף המכירות שלה הוא כ-900 מיליון יורו. היכולת של החברה הספרדית ושל Elco-Brandt לשתף פעולה בתחומי הרכש, המחקר והפיתוח תתרום לשתיהן".



ברבעון השלישי נרשם גידול חד בהוצאות המימון של אלקו החזקות כאשר אלה צמחו מכ-7.3 מיליון שקל ברבעון המקביל לכ-32.8 מיליון שקל, וזאת במקביל לעלייה בהיקף ההתחייבויות של החברה.



לדברי ישראלי, "הפיחות של שקל מול היורו פגע בסעיף המימון ותרם לגידול, אם כי הגידול בסך ההוצאות הללו נובע גם מרכישת מבנים מניבים בחו"ל, רכישות אותן ביצעה אלקטרה נדל"ן. אשר למינוף של החברה, הרי שבהסתכלות שקלית רואים אצלנו חוב לא מבוטל של כ-3.4 מיליארד שקל. עם זאת, צריך לזכור שבצד השני של המאזן יש מזומנים בהיקף של כ-1.7 מיליארד שקל, כך שהחוב נטו הוא פחות מ-2 מיליארד שקל. כמו כן, יש לנו אשראי Non Recourse של כ-1.1 מיליארד שקל שנתקבל עבור רכישת נכסים מניבים, כך שהחוב נטו לפעילות עסקית הוא כ-800 מיליון שקל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully