וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעה במצב רוכשי הדירות באוקטובר בעקבות ירידה בשכר הממוצע במשק ועלייה בריבית המשכנתאות

ליאור כגן

17.11.2002 / 12:56

מדד בנק משכן למצב רוכשי הדירות ירד בחודש אוקטובר ב-2.8% לאחר חודשיים של עליות



מדד בנק משכן למצב רוכשי הדירות ירד בחודש אוקטובר בשיעור של 2.8% והוא עומד כיום על 106.8 נקודות. מתחילת השנה ירד המדד בשיעור של 12.4%.



הירידה במדד נובעת בעיקר מעלייה של 0.2% בריבית המשכנתאות וירידה של 2.3% בשכר הממוצע במשק (ברוטו, מנוכה עונתיות), העומד כיום על 7,003 שקל. הירידה של כ-0.6% במחירי דירות בבעלות (על פי סקר מחירי דירות בבעלות של הלמ"ס) מיתנה את הירידה במדד. בשיעור האבטלה נרשמה יציבות והוא עומד על 10.3%.



הירידה בשכר היא ככל הנראה עוד אחד מסממני המיתון במשק. ריבית המשכנתאות עומדת כיום על רמה של 6.44%, זאת אחרי שעמדה רק בתחילת השנה ברמת שפל של 5.09%.



יחד עם זאת, הירידה המתמשכת במחירי הדירות מיתנה החודש את ירידת המדד. מגמת הירידה במחירי הדירות נובעת מרמת ביקושים נמוכה בענף הבנייה מתחילת המחצית השנייה של השנה. מחירי הדירות עלו מתחילת השנה בשיעור של כ-5% (ירידה ריאלית של כ-0.7%).



מדד בנק משכן למצב רוכשי הדירות מתפרסם מדי חודש במטרה לשקף את מצבם של רוכשי הדירות, והוא מורכב מארבעה פרמטרים אשר מתפרסמים בתדירות חודשית על ידי בנק ישראל והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: ריבית המשכנתאות, מחירי הדירות, השכר הממוצע במשק ושיעור האבטלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully