וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסם מתרחבת: במגעים לרכישת פעילות עסקית מקומית

אלי דניאל

17.11.2002 / 13:02

פעילים בשוק: הירידה בתזרים המזומנים והשחיקה ב-EBITDA לא מבשרים טובות

יצרנית המזון הישראלית, חברת אסם , אשר פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2002, מתכוונת להרחיב את פעילותה בשוק המקומי, כך עולה משיחת הוועידה אותה קיימה החברה בשעות הצהריים.

דן פרופר, מנכ"ל אסם, מסר במהלך שיחת הוועידה: "אני מקווה שאוכל לבשר בעתיד הלא רחוק על עוד רכישה". פרופר ציין בדבריו כי מדובר ברכישת פעילות בשוק המקומי, הכוללת יחידות ייצור ונתחי שוק, אשר קיים סיכוי כי היא תושלם עוד במהלך הרבעון הנוכחי.

הרכישה המדוברת צפויה להצטרף לעסקה אחרת אותה מתכננת החברה לבצע בתחום המזון לחיות מחמד. אסם הגיעה להסכמה עם חברת תמי ולפיה תרכוש אסם את פעילות תמי בתחום המזון לחיות מחמד, לרבות מותגי דוגלי וקטלי. הסכם סופי בין הצדדים צפוי להיחתם בקרוב, והעסקה תושלם לאחר שיתקבל אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

בתוך כך, פעילים בשוק ההון ציינו לחיוב את תוצאותיה של החברה, אם כי הם הדגישו שני נתונים אשר אינם מבשרים טובות. בתזרים המזומנים של אסם מפעילות שוטפת נרשמה ירידה חדה, כאשר ברבעון החולף היה לאסם תזרים מזומנים חיובי של כ-3.9 מיליון שקל - 87% פחות מהתזרים ברבעון המקביל.

כמו כן, ה-EBITDA של החברה ירד בלמעלה מ-3% בהשוואה לרבעון המקביל, והשיפור שנרשם ברווח התפעולי הוא בעיקר הודות לקיטון בהיקף של למעלה מ-6 מיליון שקל בסעיף הפחת וההפחתות, סעיף אשר אין לו השפעה על תזרים המזומנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully