וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלות ישראל ואיטליה הקצו 2 מיליון יורו למימון פרויקטי מו"פ תעשייתי עד סוף 2002

בעז בבאי

17.11.2002 / 13:58

בקרוב יתפרסמו "קולות קוראים" להגשת הצעות לתוכניות מו"פ משותפות, במסגרת הסכם השת"פ הטכנולוגי תעשייתי ישראל-איטליה



ממשלות ישראל ואיטליה הקצו סכום כולל של 2 מיליון יורו עד סוף שנת 2002 למימון פרויקטים משותפים של מחקר ופיתוח (מו"פ) תעשייתי בין חברות איטלקיות וישראליות; כך מסר היום משרד המדען הראשי בתמ"ס.



המדען הראשי בתמ"ס, ד"ר אלי אופר, מסר כי בימים הקרובים יתפרסמו במקביל בכלי התקשורת באיטליה ובישראל "קולות קוראים" להגשת הצעות לתוכניות מו"פ משותפות. בכוונת שתי הממשלות לנסות ולאשר עד תום השנה הנוכחית מספר פרויקטים משותפים בהיקף כולל של עד 4 מיליון יורו, שמחציתו מימון ממשלתי והיתרה במימון של החברות המשתתפות. במשרד המדען הראשי כבר התקבלו מספר פניות של חברות ישראליות למימון פרויקטים משותפים עם חברות איטלקיות.



שתי המדינות מתכוונות להשקיע סכום של 2 מיליון יורו מדי שנה במימון פרויקטים משותפים, במסגרת הסכם השת"פ הטכנולוגי תעשייתי ישראל-איטליה. ההחלטה התקבלה במסגרת מפגש הוועדה המעורבת איטלקית-ישראלית שנערך בסוף השבוע, בין השגריר אנטוניו באדיני, מנכ"ל האגף הממונה על הקשרים עם מדינות אגן הים התיכון והמזרח התיכון במשרד החוץ האיטלקי, לבין המדען הראשי, ד"ר אלי אופר, לאישור תוכנית הפעולה המשותפת בין שתי המדינות לקידום המו"פ התעשייתי.



ראשי שתי המשלחות הסכימו כי תינתן תשומת לב מיוחדת בשנה הקרובה לפרויקטי מו"פ משותפים בתחומי התקשורת, איכות הסביבה ואנרגיות חילופיות. כמו כן, הוסכם כי מכוני מחקר תעשייתיים איטלקיים יוכלו אף הם לקחת חלק בפרויקטים המשותפים.



בחודש שעבר השתתפה משלחת של 40 חברות ומוסדות מדעיים מאיטליה ומספר זהה של חברות ומוסדות ישראליים בסמינר בנושא טכנולוגיות הסביבה בת"א. מטרת הסמינר לקדם את שיתוף הפעולה בנושא איכות הסביבה בתחומי האוויר, מים ומחזור פסולת מוצקה בין מוסדות וגופי מחקר בישראל ובאיטליה.
הסמינר היווה את היישום הראשון של ההסכם האיטלקי-ישראלי לשיתוף פעולה טכנולוגי, מדעי ותעשייתי, שאושרר לאחרונה על ידי הפרלמנט האיטלקי והכנסת.



ההסכם מיועד לסייע לפרויקטים משותפים מבוססי מו"פ בין חברות איטלקיות וישראליות עם דגש מיוחד על תחומי ההיי-טק ואיכות הסביבה. המענקים יינתנו לחברות ולמרכזי פיתוח משתי המדינות, שיתקשרו במיזמים משותפים במסגרת הסקטור הפרטי בתחומי האלקטרוניקה, התקשורת, טכנולוגיות הסביבה, ביוטכנולוגיה, רפואה, חקלאות, אנרגיה, טכנולוגיות מידע וחלל.



ד"ר אופר מסר עוד כי מתימו"פ (מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח) יפעל מטעם המדען הראשי בתמ"ס לקידום ולייזום פרויקטים משותפים עם איטליה. בתוכנית העבודה של מתימו"פ לשנת 2003 מתוכננים מספר אירועים משותפים באיטליה ובישראל, המיועדים לקדם שיתופי פעולה חדשים בין חברות איטלקיות וישראליות.



למרות המצב הבטחוני והמשבר הכלכלי, הגבירו חברות איטלקיות בשנתיים האחרונות את פעילותן בישראל ואף הגדילו באופן ניכר את השקעותיהם בחברות היי-טק ישראליות, שהסתכמו בשנת 2001 בכ-120 מליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully