וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לשכת עוה"ד תעתור נגד המשמרת השנייה בבתי המשפט

בן ציון ציטרין

17.11.2002 / 14:18

לפי התוכנית שהתגבשה במשרד המשפטים, תופעל משמרת שנייה בבתי המשפט בין 15:00 ל-21:00



גם לשכת עורכי הדין תגיש עתירה לבג"ץ נגד הפעלת משמרת שנייה בבתי המשפט החל מ-1 בינואר 2003; שלשום הצביע הוועד המרכזי של הלשכה פה אחד בעד הפעלת הליכים משפטיים כדי למנוע את יישום המשמרת השנייה.



בעתירה תטען הלשכה, כי לאור העובדה שהכנסת ה-15 התפזרה ולאור קיום בחירות לכנסת ה-16, יש לפעול בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה, ולא לנקוט עד לכינון ממשלה חדשה שינויים מינהליים. לפי התוכנית שהתגבשה במשרד המשפטים, תופעל משמרת שנייה בבתי המשפט בין 15:00 ל-21:00.



הלשכה תבקש בעתירה להקפיא את יישום התוכנית עד שימוצה ניסיון הידברות בין הלשכה לשר המשפטים שייכנס לתפקידו לאחר הבחירות.



שר המשפטים מאיר שטרית יזם בשנה שעברה את הפעלתה של משמרת שנייה בבתי המשפט, כדי לקצר את התורים ולהגדיל את מספר התיקים הנסגרים בכל שנה. שטרית קבע, כי יישום התוכנית יחל בבית משפט השלום בתל אביב.



בישיבתה שנערכה ב-22 באוקטובר, מינתה הוועדה לבחירת שופטים 9 שופטים שיכהנו במשמרת שנייה; הם יושבעו בחודש הבא ויחלו לכהן בינואר.



ראש לשכת עוה"ד, שלמה כהן, תקף את ההחלטה, וטען כי הפתרון שגיבש שטרית לבעיית עומס התיקים הוא מן הגרועים שבפתרונות לבעיה.



לדבריו, יש בתוכנית משום פגיעה חמורה בעורכי דין רבים, ובהם נשים, משפחות חד הוריות, בעלי משרדים קטנים, עורכי דין צעירים וכאלה המרבים להופיע בבית המשפט גם בשעות הבוקר.



לדברי כהן, הפעלת משמרת שנייה תאלץ את עורכי הדין לעבוד במשמרת ארוכה אחת, מבוקר עד לילה, מול שופטים שיעבדו בשתי משמרות, וזאת תוך פגיעה קשה באורחות חייהם ובאיכות השירות שהם מעניקים ללקוחות.



בבג"ץ תלויה ועומדת עתירה נוספת נגד התוכנית, שהגישה קבוצת עורכי דין בראשות חבר הוועד המרכזי, יראון פסטינגר, שגייס יותר מ-3,500 חתימות של עורכי דין המתנגדים לתוכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully