וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות החשמל: לא נשית על הציבור את עלויות התקלה ב"תמר"

סוניה גורוגיסקי

25.9.2017 / 12:23

הרשות הודיעה כי לא תכיר בעלויות "לא סבירות" של דלקים חלופיים, וכי אלה לא יושתו על הציבור. לפי ההערכות, כל יום של תיקונים עולה לחברת החשמל עשרות מיליוני דולרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קידוח תמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשות החשמל הודיעה היום (ב') כי היא בוחנת, בשיתוף עם גורמי ממשלה, את הסכמי הגז בין השותפות תמר לבין יצרני החשמל (חברת החשמל ויצרני חשמל פרטיים). הבדיקה שנערכת בימים אלה כוללת בין היתר את חבות הספק כלפי היצרנים באספקה סדירה של גז ופיצוי בגין אי-הזרמה.

בנוסף, רשות החשמל הודיעה כי לא תכיר בעלויות "לא סבירות" של דלקים חלופיים, וכי אין בכוונתה "להשית עלויות אלה על הציבור". יצרני חשמל רבים פנו לרשות החשמל בטענות כי ספקי הדלקים האמירו את מחירי הדלקים בשל השבתת המאגר.

תיקון התקלה שהתגלתה במהלך החג בזמן עבודות תחזוקה מתוכננות ב"תמר" יסתיים ככל הנראה רק בסוף השבוע הבא, הרבה אחרי המועד המתוכנן תחילה.

על-פי ההערכות, כל יום של תיקונים עולה לחברת החשמל עשרות מיליוני דולרים כתוצאה משימוש בדלקים חלופיים. העמדה של חברת החשמל היא שציבור לא צריך לשאת בעלויות העודפות, ובכוונתה לדרוש הפרש זה משותפות "תמר".

ההערכות הראשונות דיברו על 24 שעות בלבד לתיקון, ולאחר מכן הוערך מחדש משך הזמן ל-48 שעות. כעת, על-פי הערכות גורמי המקצוע בנובל, התיקון יושלם במהלך השבוע הקרוב - טווח די עמום, אך כנראה שבשותפות "תמר" מעדיפים לא לציין תאריך ספציפי לאור 3 הדחיות האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully