וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיעד לוי רוכש את מותגי ההכנה לבחינות "קידום" "לחמן"

מיכל רז-חיימוביץ'

25.9.2017 / 12:31

רוכש מידי עמנואל (מנו) קוזינץ את המותגים העוסקים בקורסי הכנה לפסיכומטרי, לבגרויות, למבחני אמי"ר ו-GMAT, בעסקה המוערכת בעשרות מיליוני שקלים

סטודנטים לומדים בכיתה. ShutterStock
סטודנטים לומדים בכיתה/ShutterStock

חלק ממותגי חברת קידום יירכשו על-ידי אחיעד לוי מידי עמנואל (מנו) קוזינץ, בעסקה המוערכת בעשרות מיליוני שקלים. במסגרת ההסכם שנחתם הבוקר (ב') יירכשו מותגי החברה "קידום" ו"לחמן", העוסקים בקורסי הכנה למבחן הפסיכומטרי, לבגרויות, למבחני אמי"ר ו-GMAT; ואילו המותג "וול סטריט", בית הספר ללימוד אנגלית, יישאר בידי קוזינץ.

פעילות קידום תמשיך להתקיים בסניפים ללא כל שינוי. את העסקה ליוו עורכי הדין עמיר צפריר ועידו גונן ממשרד גולדפרב-זליגמן ויונתן רז ממשרד אורדן.

ל"גלובס" נודע כי לוי "חיזר" אחר קוזינץ מזה זמן, וכי העסקה הבשילה כעת, אחרי שלוי שיפר משמעותית את הצעתו.

רק לאחרונה התחזק מעמדה של רשת קידום בענף ההכנה למבחנים אחרי קריסת רשת High Q בחודש אפריל האחרון. זמן קצר אחרי ש-High Q הועמדה למכירה על-ידי מפרק שמונה מטעם בית המשפט, אושר כי חברת יוניברסיטי סיסטמס, המחזיקה במוסדות לימוד ברחבי העולם, תרכוש את הרשת High Q ב-3.3 מיליון שקל.

קידום היא אחת השחקניות הוותיקות בתחום ההשכלה הפרטית תוך דגש על קורסי הכנה לבחינות. הרשת הוקמה בשנת 1981. החברה מקיימת עשרות קורסים במגוון רחב של נושאים לקהלי יעד שונים, כשהיא מעסיקה מאות עובדים בכ-30 מרכזי לימוד.

ב-1999 רכשה קידום את חברת לחמן שהציעה קורסי הכנה למבחני בגרות. בשנת 2005 נרכשה החברה על-ידי חברת קפלן מקבוצת "וושינגטון פוסט". בשנת 2012 רכש עמנואל קוזינץ, בנו של איש העסקים הרוסי-ישראלי בוריס קוזינץ, את הרשת, כאשר סכום הרכישה לא נמסר.

כעת, כאמור, קוזינץ משאיר בידיו את המותג "וול סטריט" בלבד, כששאר הפעילות עוברת לידי אחיעד לוי בן ה-38. לוי, נשוי+שלושה, הוא בוגר תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב. בעבר שימש לוי כיועץ בחברת מקינזי בלונדון, לגופים בסקטור הציבורי ובפרטי. אחיעד לוי הוא בנו של מיכאל לוי, הבעלים של קבוצת סמל"ת, יבואנית מותגי הרכב פיאט-קרייזלר וסובארו בישראל, ושל חברת נילית, יצרנית סיבי ניילון.

קוזינץ מסר כי "ב-5 השנים האחרונות עשינו בקידום כברת דרך ארוכה עד לביסוסה כחברת ההכנה לבחינות הגדולה בישראל. התרשמתי מאוד מאחיעד, מהרצון הרב שלו להיכנס לתחום ההשכלה ומהחזון שלו לפיתוח החברה. אני בטוח שלחברה מצפה המשך שגשוג ומצוינות, כפי שאפיינו אותה מאז ומתמיד".

לוי מסר: "היום יותר מתמיד, חינוך והשכלה הם מפתח להתפתחות והצלחה. אני שמח מאוד על הזכות להצטרף לקידום. ביחד נמשיך מסורת רבת-שנים של הצטיינות בחינוך ונביא את החברה לשיאים חדשים".

אלחנן יהב, מנכ"ל קידום, מסר: "קידום מצטיינת בהוראה, בחדשנות ובשירות ובנויה מאנשים נפלאים. אנחנו נמשיך לייצר מוצרים חדשים המשלבים טכנולוגיות למידה ומתודולוגיות הוראה מתקדמות על-מנת להמשיך לצמוח ולהוביל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully