וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית כונני המחשב סיגייט מתכננת גיוס מיליארד דולר בהנפקה ראשונה - השנייה בתולדותיה

דפנה מאור

17.11.2002 / 15:30

החברה הפכה פרטית לפני שנתיים בהשתלטות ממונפת בה נרכשה ב-2 מיליארד דולר ע"י סילבר לייק פרטנרס



יצרנית כונני המחשב סיגייט (Seagate) מתכננת לגייס 1.09 מיליארד דולר בהנפקה ראשונה לציבור. תהיה זו הפעם השנייה בה יוצאת סיגייט לשוק, לאחר שלפני שנתיים הפכה מחברה בורסאית לחברה פרטית במהלך השתלטות ממונפת.



במסמכים שהגישה החברה לרשות ני"ע נאמר כי החברה מתכננת למכור 72.5 מיליון מניות במחיר של 13-15 דולר למניה.



סיגייט היתה בעבר חברה בורסאית, אולם בנובמבר 2000 היא פורקה במהלך רכישה ממונפת. עסקי התוכנה שלה נמכרו לידי חברת התוכנה וריטאס תמורת 18 מיליארד דולר במניות ובמזומן. חברת הרכישות הממונפות סילבר לייק פרטנרס שילמה 2 מיליארד דולר תמורת עסקי הכוננים למחשבים. באותה עת נחשב מחיר העסקה, אשר הומלצה על ידי ההנהלה בראשות המנכ"ל סטיבן לוקזו, לנמוך מדי, ו-17 תביעות הוגשו מיד לאחר הכרזת העסקה. סילבר לייק יישבה את התביעה תמורת 50 מיליון דולר.



המהלך בו חזרה סיגייט להיות חברה פרטית נחשב לחריג ביותר בוול סטריט. לא היתה אז כל יצרנית בתחום ההיי-טק מסדר הגודל של סיגייט אשר לא היתה בורסאית. בעת הכרזת העסקה היה לסיגייט מחזור מכירות שנתי של 6.4 מיליארד דולר ו-50 אלף עובדים. במהלך שלוש השנים האחרונות קיצצה החברה את מערך הייצור שלה, ולמרות המיתון בתחום הכוננים היא עדיין החברה המובילה בתחום כוננים לשרתים מתקדמים. הנתח של סיגייט בשוק הכוננים למחשבים אישיים הוא 31%.



ברבעון שהסתיים ב-27 בספטמבר רשמה סיגייט רווח נקי של 110 מיליון דולר, לעומת 34 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הכנסותיה בשנת הכספים 2002 היו 6.08 מיליארד דולר.



מנכ"ל סיגייט, לוקזו, התפטר החודש מדירקטוריון וריטאס, כדי לפנות יותר זמן לניהול סיגייט, לקראת ההנפקה המתוכננת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully