וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים תובעים את AOL וסנדאנט על מעורבות בניפוח הכנסות של הומסטור

דפנה מאור

17.11.2002 / 15:42

19 חברות חשודות כי ביצעו עסקות סיבוביות עם אתר הנדל"ן במטרה לנפח הכנסות



סנדאנט ו-AOL טיים וורנר נתבעות על ידי משקיעים גדולים בטענה כי היו מעורבות בפרשיית ניפוח הכנסות של חברת הנדל"ן המקוונת הומסטור. התביעה, שהוגשה על ידי קרן פנסיה בקליפורניה, מתבססת על תביעה קודמת שהוגשה נגד הומסטור, החשודה כי 19 חברות סייעו לה לנפח את הכנסותיה ב-2000-2001 ב-192.6 מיליון דולר.



לדברי התובעים, רכשה הומסטור מוצרים ושירותים מספקיה, בתמורה לכך שאלה יתחייבו לרכוש פרסום ב-AOL. ההכנסות מפרסום הועברו מ-AOL להומסטור באמצעות תוכניות שיתוף רווחים ועסקות פרסום, טענה התביעה - ובכך הונתה את משקיעי הומסטור. עסקות סיבוביות אלה שימשו גם לניפוח הכנסותיה של AOL, אשר הכריזה עם פרסום דו"חותיה האחרונים על תיקון של 190 מיליון דולר להכנסותיה בשנתיים האחרונות. ענקית המדיה נתונה עתה לחקירה של משרד המשפטים ורשות ני"ע בנוגע לרישום כוזב של הכנסות.



התביעה טוענת כי בכירים ב-AOL ידעו על העסקות, כולל דיוויד קולברן, שנאלץ לפרוש במהלך הקיץ בשל מעורבותו בעסקות מפוקפקות ב-AOL. נתבעת נוספת היא חברת רואי החשבון פרייס ווטרהאוס קופרס, אשר חתמה על דו"חותיה של הומסטור.



בספטמבר הודו שלושה מבכירי הומסטור באשמת הונאה חשבונאית. בין הנאשמים שהסכימו להודות באשמה: סמנכ"ל הכספים לשעבר בהומסטור, סמנכ"ל התפעול לשעבר והממונה על הפיננסים בחברה. גורמים המקורבים למשרד המשפטים בארה"ב העריכו כי הודאה באשמה תוביל להפללת חטיבת האינטרנט AOL על רקע חשיפת עסקות מפוקפקות בינה לבין הומסטור. ג'ון ג'יסק, סמנכ"ל התפעול של הומסטור, שהתפטר בינואר, הסכים להודות באשמת קשירת קשר לביצוע עבירה והונאת משקיעים דרך ביצוע עסקות סיבוביות שכל מטרתן היתה לנפח הכנסות באופן מלאכותי.



ג'וזף שו, סמנכ"ל הכספים לשעבר, הסכים להודות באשמת קשירת קשר לביצוע עבירה של ניפוח הכנסות. ג'ון דה סימון, הממונה על הפיננסים, הסכים להודות באשמת סחר פנימי במניות ועלול לקבל עונש מאסר של עד לחמש שנים.



בתביעה החדשה טוענים המתלוננים כי ההונאה החשבונאית סייעה להומסטור להכות את התחזיות וכי בעלי עניין בחברה גרפו יותר מ-70 מיליון דולר ברווחים ממכירת מניות. באותה עת הפסידו בעלי המניות שלה מיליארד דולר ויותר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully