וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האנרגיה: אספקת הגז למשק תתחדש מחר בבוקר

סוניה גורודיסקי

26.9.2017 / 10:55

ביום חמישי האחרון הופסקה אספקת הגז הטבעי למשק בעקבות הסדק שהתגלה באחד הצינורות על אסדת תמר. האירוע התרחש במהלך עבודות התחזוקה המתוכננות, בעת שהתבצע ריקון הגז הטבעי שמגיע מהקידוחים בים אל מערכת הטיפול באסדה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאגר תמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הזרמת הגז הטבעי ממאגר תמר, צפוייה להתחיל כבר מחר (ד') בבוקר, זאת לאחר שבמהלך היום יושלם תיקון התקלה באסדה. בשלב הראשון, מחר בבוקר, תוזרם 50% מהכמות הרגילה, כך הודיע לפני זמן קצר משרד האנרגיה.

במקביל, עבודות התחזוקה שהיו מתוכננות מראש באסדה, ממשיכות וצפויות להסתיים ביום חמישי בבוקר. כך שבחמישי צפוייה האספקה לעמוד על הכמות הרגילה המסופקת למשק.

במשרד האנרגיה מציינים עוד כי בשבוע הבא תימשכנה עבודות התחזוקה שתוכננו מראש והאספקה תרד שוב ל-50% מהכמות הרגילה.

כזכור, ביום חמישי האחרון הופסקה אספקת הגז הטבעי למשק בעקבות הסדק שהתגלה באחד הצינורות על אסדת תמר, האירוע התרחש במהלך עבודות התחזוקה המתוכננות במאגר תמר.

כעת השאלה הנשאלת מה גובה הנזק שנגרם למשק כתוצאה מהשבתת האסדה למשך 6 ימים ומי יישא בעלויות. בזמן התקלה תחנות הכח של חח"י ושל היצרנים הפרטיים עברו לשימוש בסולר, שיקר יותר פי שישה מהגז.

על פי ההערכות כל יום של תיקונים עלה לחברת החשמל כמה עשרות מיליוני שקלים כתוצאה משימוש בדלקים חלופיים.

אתמול הודיעה רשות החשמל כי נושא זה נמצא בבדיקה והיא בוחנת את התחייבות שותפות " תמר " כלפי יצרני החשמל (חברת החשמל ויצרני חשמל פרטיים) באספקה סדירה של גז ופיצוי בגין אי-הזרמתו.

מתוך שורת המועדים שהחברה סיפקה לתיקון התקלה, הצליחה החברה לעמוד רק במאוחר שבהם – יום רביעי. ההערכות הראשונות דיברו על 24 שעות בלבד לתיקון התקלה, לאחר מכן הוערך מחדש משך הזמן ל-48 שעות. ביום שבת האחרון הודיעה חברת נובל אנרג'י האמריקאית שמפעילה את המאגר כי התקלה תתקון במהלך השבוע הקרוב.

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, אמר כי שיתוף הפעולה והעבודה המאומצת של כל הגורמים הרלוונטיים, הובילו לניהול מוצלח של שעת החירום במשק האנרגיה ללא פגיעה ברציפות אספקת החשמל לכלל הצרכנים. "במהלך הימים האחרונים פעלנו על מנת לייצב את משק האנרגיה, ואני שמח שהצלחנו במשימה זו. אנחנו ממשיכים לעקוב אחר תיקון התקלה ומכינים את המשק בצורה המיטבית לכל תרחיש אפשרי. עבודות האחזקה שתוכננו מראש תימשכנה כסדרן ותסתיימנה עד לאמצע אוקטובר".

  • עוד באותו נושא:
  • מאגר תמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully