וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביטוח הבריטית אקוויטבל לייף תקצץ תשלומי פנסיה כדי להימנע מפשיטת רגל

דפנה מאור

17.11.2002 / 16:17

תקטין ב-30% את תשלומי הפנסיה של 50 אלף ממבוטחיה המקבלים קצבות משתתפות ברווח



חברת הביטוח הבריטית הוותיקה אקוויטבל לייף תקצץ ב-30% את תשלומי הפנסיה של 50 אלף ממבוטחיה כדי להימנע מפשיטת רגל. החברה הודתה כי ייתכן שלא תוכל לעמוד בדרישות האקטואריות של שלטונות החוק בבריטניה, לפיהן עלייה להחזיק בנכסים הגדולים ב-4% מהתחייבויותיה. כמו כן עלולה החברה לשמוט תשלומי ריבית על חובות של כחצי מיליארד דולר.



הפנסיה הממוצעת של 50 אלף המבוטחים שייפגעו היא 9,000 דולר לשנה. הקיצוצים בתשלומים יחלו ב-3 בפברואר, יחולו על בעלי קצבות משתתפות ברווחים - בגלל ירידה בערך ההשקעות בפוליסות שלהם. לדברי אקוויטבל מבוטחים אחרים בקרב 400 אלף לקוחות החברה כבר חוו ירידה בתשלומים.



בעלי פוליסות אחרות של אקוויטבל סבלו מנפילה של 20% בשווי הפוליסות שלהם מאז יולי 2000. לעומתם בעלי הקצבות המשתתפות נהנו מתשואות של 14% באותה תקופה.



אקוויטבל חמקה עד כה מפשיטת רגל, ולדבריה יש לה נזילות מספקת כדי לעמוד בחובותיה, אולם הזהירה כי לא תעמוד בדרישת המחוקק, לפיה נכסיה צריכים לעלות בשוויים ב-4% על התחייבויותיה. החברה נתונה בקשיים מזה מספר שנים, והחל בדצמבר 2000 נאסר עליה למכור פוליסות חדשות.



יתרות ההון של אקוויטבל נפלו ל-573 מיליון דולר ביוני, לעומת 1.6 מיליארד דולר בדצמבר. שווי הקרן המשתתפת ברווחים שלה הוא 24 מיליארד דולר, נכון ליוני, לעומת 27.9 מיליארד דולר בדצמבר 2001. הירידה נבעה בין היתר ממכירת מניות בינואר השנה.



נציג ארגון לקוחות אקוויטבל אמר כי בקצב הנוכחי הקרן המשתתפת ברווחים תימחק עד סוף השנה הבאה, וכי ייתכן שעדיף לבעלי הפוליסות לדחוף לכינוס נכסי החברה.



מנכ"ל החברה, צ'רלס תומסון, האשים את הנפילה בשוקי ההון בקשיי של אקוויטבל. לדבריו, מכירת כל תיק המניות של הקרן איפשרה לייצב אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully