וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומניס תודיע מחרתיים האם קיבלה אישור רשמי מפועלים להסדר תנאי החוב; לבנק חשיפה של 171 מיליון דולר לחברה

גתית פנקס

17.11.2002 / 16:39

לאור העיכוב בקבלת האישור, החברה טרם הגישה את הדו"ח הרבעוני המורחב ל-SEC; תגיש הדו"ח מחרתיים; בנוסף, לחברה קו אשראי של כ-35 מ' ד' מהבנק



את הירידה של 6.2% במניית לומניס ביום שישי האחרון אפשר להסביר בשתי צורות: האחת, היא העובדה שהחברה לא הגישה בזמן את הדו"ח הרבעוני המורחב שלה, ה-10-Q. בוול סטריט לא אוהבים עיכובים בהגשת הדו"חות הרבעוניים לרשות לניירות ערך (SEC), מאחר שתמיד מסתתרת מאחורי אקט כזה סיבה מאז'ורית הקשורה לחברה. הסיבה השנייה היא שבהודעת הדחייה שלה תלתה לומניס את העובדה שהדו"ח לא הוגש במועד הרצוי בכך שטרם קיבלה כתב ויתור רשמי מבנק הפועלים בנוגע למגבלות החלות על החברה כתוצאה מההלוואות שקיבלה ממנו.



חדשות אלה עשויות להיחשב לא מעודדות עבור החברה, שכן כפי שהיא מעידה בעצמה במסמך, במידה והתוצאות הרצויות לא יושגו, יהיה שינוי מהותי בתפעולה של החברה ובתוצאותיה הכספיות. בחברת לומניס אומרים כי אומנם עדיין אין תשובה סופית עד לרגע זה בכל הנוגע לשינוי תנאי הסדר החוב, אולם החברה תגיש את מסמך ה-10-Q ביום שלישי הקרוב. כלומר, יום אחד לפני המקסימום המותר לפי חוקי ה-SEC.



לומניס ממתינה להודעה כתובה מהבנק לפיה הוא שינה את תנאי הסף (Covenants) החלים עליה במסגרת 3 הלוואות שונות שנטלה מהבנק. מקור אחת ההלוואות הוא ב-26 במארס 2002, אז נטלה החברה הלוואה ל-5 שנים בגובה של 70.1 מיליון דולר עבור תשלום לבעלי האג"ח שלה, שאמור היה לחול ב-1 בספטמבר. ההלוואה היא עד 2006, ונושאת ריבית של ליבור + 6.55% שתצמח במהלך הדרך ל-7.8%. החברה אף הגדילה את קווי האשראי שלה מהפועלים ל-35 אלף דולר מ-20 אלף דולר (ושילמה על כך עמלה של 4,000 דולר), וכיום עומדים לרשותה 30 מיליון דולר נוספים בקו אשראי זה.



מאחר וללומניס הלוואה נוספת בסך 100 מיליון דולר מהבנק, הרי שהפועלים חשוף ללומניס בכ-171 מיליון דולר. גם את ההלוואה הזו גילגלה לומניס ל-5 השנים הקרובות, ולמעשה נמנעה מהבנק האפשרות להמיר את ההלוואות למניות והוא לא קיבל אופציות נוספות כתוצאה מהמהלך.



לומניס מתמחה בפיתוח מכשירים מבוססי לייזר ופולסי אור לתחום האסתטי והרפואי, והיא נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 95 מיליון דולר. החברה דיווחה ברבעון השלישי על הכנסות של 90 מיליון דולר ואלה של הרבעון הבא יהיו 90-95 מיליון דולר לפי תחזיותיה.



בנוסף, החברה מנחה לרווח של 8 סנט למניה או איזון בשורה התחתונה ברבעון הרביעי עם EBITDA של 8-12 מיליון דולר. לומניס מאמינה כי התזרים שלה יהיה חיובי ברבעון הרביעי של השנה, בנטרול תשלום של 9.2 מיליון דולר עבור יישוב סכסוך משפטי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully