וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים יחויבו לדווח על אזרחים שהכנסותיהם מחסכונות מגיעות ליותר מ-12 אלף שקל לשנה

צבי זרחיה

17.11.2002 / 15:49

הצעת הפשרה לתקנות הפעלת הרפורמה במס אושרה היום בוועדת הכספים; ח"כים בוועדה התנגדו לחיוב הבנקים להגיש דיווח על כל ההכנסות הריאליות של אזרחים מתוכניות חיסכון * הבנקים מתנגדים למסור פירוט הניכויים שביצעו ללקוחות * רבינוביץ: הבנקים מתנגדים לדווח על תשלומי ה



הבנקים יחויבו להגיש דיווח פרטני לנציבות מס הכנסה על אזרחים ישראלים שהכנסותיהם הריאליות מתוכניות חיסכון ופיקדונות קצרי מועד בכל בנק מגיעות ליותר מ-12 אלף שקל לשנה - כך עולה מהצעת פשרה לתקנות הפעלת הרפורמה במס הכנסה שאושרה היום בוועדת הכספים, לקראת כניסתה לתוקף של הרפורמה במס ב-1 בינואר 2003.



הצעת הפשרה הוגשה על ידי ח"כ עופר חוגי (ש"ס) לנוכח ההתנגדות שהובעה בקרב ח"כים מהוועדה לנוסח המקורי של התקנות, שחייב את הבנקים להגיש דיווח פרטני לנציבות על כל ההכנסות הריאליות של האזרחים מתוכניות חיסכון.



נציבת מס הכנסה, טלי ירון-אלדר, והממונה על הכנסות המדינה באוצר, מאיר קפוטא, הסכימו להצעת הפשרה של חוגי. הצעת הפשרה הוצגה במשך כמה דקות והועלתה להצבעה כאשר מרבית חברי הוועדה נעדרו.



בעד ההצעה הצביעו הח"כים יעקב ליצמן (יהדות התורה), עופר חוגי (ש"ס), ומיכאל נודלמן (האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו). ח"כ רחמים מלול (ש"ס) נמנע. ח"כ אבשלום וילן (מרצ) שנכח בישיבה הודיע כי אינו משתתף בהצבעה.



הוועדה גם אישרה שני שינויים נוספים בהצעתה המקורית של נציבות מס הכנסה שלפיה הבנקים לא ידווחו לשלטונות המס על הכנסות מריבית על השקעות בחסכונות של תושבים זרים, ושל עולים חדשים שיש להם פטור מניכוי מס ומדיווח.



הדיווח הראשוני של הבנקים אל שלטונות המס יבוצע בתחילת 2004 ויתייחס ל-2003.



אלדר ירון אמרה ל"הארץ" כי להערכתה הצעת הפשרה תגרום לכך שהדיווחים של כל אחד מהבנקים יתייחסו לאזרחים שמחזיקים 200-500 אלף שקל בתוכניות חיסכון, פק"מים ועוד: "מדובר בחובת דיווח מצומצמת שלא חלה לגבי רוב ציבור החוסכים. המטרה היא לא לחפש מקורות הכנסה של כל הנישומים באמצעות הדיווח המוצע, אלא לגבי גורמים שיש להם הכנסות גבוהות".



מנכ"ל איגוד הבנקים, פרדי וידר, הביע התנגדות לדרך קבלת ההחלטה, ואמר: "חבל שדבר חשוב כל כך, המסמן תפנית חדה בתפישת הסודיות הבנקאית מתקבל במהלך דיון בתקנות להפעלת הרפורמה במס, במקום בדיון ציבורי וגלוי בעניין". וידר הוסיף כי "הדרך שבה התקבלה ההחלטה בוועדת הכספים צריכה להטריד את האזרחים גם ברמה הנורמטיווית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully