וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסטון סיינטיפיק רושמת את אחזקותיה במדינול לפי שווי של 113.6 מיליון דולר

בעז בבאי

17.11.2002 / 17:18

בדו"ח לרבעון השלישי רשמה יצרנית הציוד הרפואי את האחזקה של 22% ממניות מדינול לפי ערך של כ-25 מיליון דולר, המבוסס על ההון העצמי של מדינול



בינואר 2001 גברו ההערכות שחברת הציוד הרפואי האמריקאית בוסטון סיינטיפיק תרכוש את 78% ממניות מדינול לפי שווי חברה של 1.9-2.6 מיליארד דולר. קרוב לשנתיים לאחר מכן, בוסטון סיינטיפיק מעריכה את שוויה של מדינול, שנמצאת בשליטת קובי ריכטר ואשתו יהודית, בכ-113.6 מיליון דולר.



בדו"ח המלא של בוסטון סיינטיפיק לרבעון השלישי, החליטה החברה לשנות את הרישום החשבונאי של האחזקה שלה ביצרנית הסטנטים הישראלית מדינול משיטה של אחזקת מניות (equity method) לאחזקה לפי עלות (cost method). בוסטון טוענת, שכתוצאה מהמשך ההתדיינות המשפטית בינה לבין מדינול והיעדר מידע פיננסי, אין לה את היכולת להשפיעה בצורה משמעותית על המדיניות הפיננסית והתפעולית של מדינול.



משום כך החליטה בוסטון סיינטיפיק לרשום את האחזקה של 22% ממניות מדינול, לפי ערך של כ-25 מיליון דולר. שווי זה מבוסס על ההון העצמי של מדינול.



השותפות בין מדינול ובוסטון סיינטיפיק החלה ב-95'. באותה שנה השקיעה בוסטון במדינול לפי שווי חברה שהוערך אז ב-350 מיליון דולר. בני הזוג ריכטר מחזיקים כיום בכ-64%, ויזם החברה גרגורי פינחסיק מחזיק ב-13%.



בתחילת מארס השנה הודיעה חברת מדינול רשמית על הפסקת הסכם אספקת הסטנטים בינה לבין בוסטון סיינטיפיק. כתוצאה מטענה של מדינול, שבוסטון הפרה בעקביות את ההסכם ביניהם. ע"פ ההסכם, שנחתם בין שתי החברות בשנת 1995, מדינול היתה אחראית על פיתוח וייצור הסטנטים, ואילו בוסטון סיינטיפיק היתה בעלת זכויות ההפצה הבלעדיות של הסטנטים ברחבי העולם. לטענת מדינול, בוסטון סיינטיפיק הפרה סעיפים מרכזיים בחוזה האספקה.



למרות זאת בוסטון ממשיכה למכור את הסטנט ניר מתוצרת מדינול. בדו"ח לרבעון השלישי, מציינת בוסטון, שנמשכת הירידה במכירות של הניר, במיוחד ביפאן. בסוף הרבעון השני השנה היה לבוסטון מלאי בשווי של 29 מיליון דולר של הסטנט ניר. היקף המכירות של הניר בארה"ב הסתכם ב-47 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2002, לעומת 97 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2001.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully