וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספן גרופ, מנורה מבטחים ומיטב דש קנו נכסים בהולנד

27.9.2017 / 15:22

החברות רכשו פורטפוליו עם 8 מתחמי משרדים להשכרה בהיקף של כ-63 אלף מ"ר וכן 1,152 מקומות חניה באמסטרדם, האג, אוטרכט ורוטרדאם. שווי העסקה כ-472 מיליון שקל

אנשים מחכים בתור מחוץ לבית אנה פרנק באמסטרדם, הולנד. 2014. אי-פי, AP
הולנד/AP, אי-פי

חברת אספן גרופ דיווחה היום (רביעי) על חתימת הסכם אסטרטגי יחד עם מנורה מבטחים ומיטב דש, לרכישת פורטפוליו הכולל שמונה נכסי נדל"ן בערים מרכזיות בהולנד. העסקה תבוצע על ידי שלושת השותפים בחלקים שווים ועם שותף רביעי הולנדי בהשקעה זניחה. התמורה הכוללת של העסקה מסתכמת בכ-472 מיליון שקל, כאשר חלקם של אספן גרופ, מנורה ומיטב דש בעסקה מסתכם בכ-156 מיליון שקל כל אחד.

פורטפוליו הנכסים כולל שטחי משרדים, מסחר ותעשייה להשכרה בהיקף של כ-63 אלף מ"ר וכן 1,152 מקומות חניה. על פי הדיווח של אספן גרופ, דמי השכירות השנתיים מהנכסים מסתכמים בממוצע בכ-38 מיליון שקל, והם מגלמים תשואה שנתית של כ-8% על התמורה הכוללת, לרבות הוצאות עסקה. פרט לדמי השכירות הישירים מהנכסים, תקבל חברת הבת ההולנדית בבעלות מלאה של אספן גרופ דמי ניהול קבועים בעבור ניהול הפורטפוליו.

ארבעה נכסים ממוקמים באמסטרדם וסביבתה, שני נכסים בעיר האג וסביבתה, נכס אחד בעיר אוטרכט ונכס נוסף בעיר רוטרדאם. שיעור התפוסה הממוצע בנכסים עומד על כ-97%, כאשר חמישה נכסים מאוכלסים על ידי מגוון דיירים (Multi Tenant); ושלושה נוספים מאוכלסים במלואם על ידי דייר אחד (Multi Tenant) בכל נכס. תקופת השכירות הממוצעת בנכסים עומדת על כשבע שנים.

במועד חתימת העסקה, שילמו השותפים למוכר מקדמה בסך כולל של כ-16.6 מיליון שקל. השלמת העסקה כפופה לתנאי מתלה - קבלת מימון מתאגיד בנקאי זר. בכוונת השותפים לממן את חלקם ברכישת תיק הנכסים באמצעות מימון בנקאי בשיעור של כ-55%, ואת היתרה ממקורותיהם העצמאיים.

בשלב זה, אספן גרופ חתמה עם בנק זר על הסכם עקרונות להעמדת מימון לכל העסקה בסך כולל של כ-60 מיליון אירו (כ-250 מיליון שקל), לתקופה של שש שנים, בריבית קבועה בשיעור של 1.85% ושיעור אמורטיזציה של 1.8%. מהחברה נמסר כי ככל שהסכם העקרונות לא יבשיל לכדי הסכם מימון מחייב, העסקה תבוטל והמקדמה תוחזר במלואה.

עוד בנדל"ן

מחיר למשתכן באשקלון: דירת 3 חדרים חדשה ב-800 אלף שקל

לכתבה המלאה

"פונציאל גבוה בשוק המשרדים בהולנד"

גיא פרג, יו"ר אספן גרופ, מסר: "אנו מזהים את שוק הנדל"ן בהולנד, בדגש על סגמנט המשרדים, כיעד פוטנציאלי לצמיחה עתידית של החברה, ועסקה זו מסייעת לנו לחזק את השקעות החברה במדינה. אנו שמחים להיכנס לעסקה זו יחד עם שני גופים מוסדיים משמעותיים, ועצם כניסתם עמנו לעסקה מהווה הבעת אמון ביכולותיה הניהוליות והתפעוליות של החברה".

המנכ"ל גיא אליאס הוסיף: "אנו ממשיכים לפעול על פי תוכניתנו האסטרטגית למיקוד בפעילות הליבה שלנו - פעילות הנדל"ן באירופה. העסקה הנוכחית משמעותית עבור החברה וכמעט שמכפילה את פעילותה בהולנד, וזאת לאור העובדה כי אנו מזהים ששוק המשרדים ההולנדי משתנה לטובה, שיעורי התפוסה משתפרים לאורך השנים האחרונות ואחוז השטחים הפנויים ממשיך לרדת ביציבות כבר שלוש שנים ברציפות מרמה של כ-16% בשנת 2014 לכ-12% בשנת 2016, עם צפי לירידה נוספת של כ-2% בשנת 2017".

רן מרקמן, מנהל תחום נדל"ן במנורה מבטחים ביטוח, ציין: "ההשקעה בנכסי הנדל"ן בהולנד, יחד עם חברת אספן גרופ שהיא בעלת ניסיון רב בתחום, תואמת את מדיניות ההשקעות בחברה לגיוון ופיזור תיק נכסי המבוטחים והעמיתים, וזאת לשם השגת תשואה עודפת ברמת סיכון נמוכה יחסית. אנו מזהים את שוק המשרדים בהולנד כבעל פוטנציאל גבוה, הן לעליית שיעורי התפוסה והן לעליית מחירים עתידית בערכי הנכסים".

ברק בנסקי, מנהל ההשקעות הראשי במיטב דש גמל ופנסיה, אמר: "אנו שמחים להמשיך ולפתח את ההשקעה הישירה בתחום הנדל"ן. ההשקעה הנוכחית באירופה צפויה לספק לעמיתים שלנו תשואה נאה תוך הרחבת הפיזור הגיאוגרפי של תיק הנדל"ן שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully