וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה לחגים מרשות החשמל: לא ינתקו בתים מחשמל בערבי חג

סוניה גורודיסקי

2.10.2017 / 10:30

יוארך פרק הזמן בו יוכל הצרכן לשלם חובו מבלי להיות חשוף לניתוק. "השימוש בחשמל הינו צורך חיים בסיסי, כשמנגד מתחייב הצורך הציבורי בגבייה אפקטיבית של חשבונות החשמל"

תחת כוח צפית ליצור חשמל בגז, לכיש. ראובן קסטרו
עמודי חשמל/ראובן קסטרו

רשות החשמל אישרה הבוקר (שני) מדיניות ניתוקים חדשה שתשנה באופן משמעותי את הליכי הגבייה לצרכנים החייבים בגין החשמל שצרכו, טרם ניתוקם. מדיניות זו תגביל באופן ניכר את היכולת של חברת החשמל לנתק צרכנים, ובפרט ניצולי שואה וחולים המשתמשים בביתם במכשירים מאריכי חיים, מאספקת החשמל.

במסגרת המדיניות החדשה יוארכו פרקי הזמן בו יכול הצרכן לשלם את חובו מבלי להיות חשוף לניתוק. כמו כן, יורחב מגוון אמצעי התשלום הזמין לצרכנים ואמצעי קשר המתריעים על חובות חשמל כך שיכללו מסרונים, התראות מפורטות כולל תרגומן ב-3 שפות נוספות באינטרנט (ערבית, רוסית, אמהרית), הודעות קוליות עם אפשרות למענה אנושי לצורך הסדרת התשלום ועוד.

נוסף על כך, נקבע על ידי הרשות כי ניתוקי אספקת חשמל לא יחולו בערבי חג ומועד וכן באירועי חירום ופגעי מזג אויר קיצוני. בהודעת רשות החשמל נכתב כי "השימוש בחשמל הינו צורך חיים בסיסי, כשמנגד מתחייב הצורך הציבורי בגבייה אפקטיבית של חשבונות החשמל".

לאחר היישום המלא של האסדרה, צופה הרשות ירידה משמעותית בכמות ניתוקי אספקת החשמל בקרב הצרכנים הביתיים, כאשר רק ב-2015 ביצעה חברת החשמל כ-57 אלף ניתוקים.

מטרת ההסדרה היא להגיע להסדרי תשלום כצעד לצמצום ניתוקי החשמל, זאת על ידי פריסת חובות, הוספת מגוון אמצעי תשלום והפחתת ריביות - מעבר מריבית הפיגורים שנהוגה עד היום - 8.1% לריבית איחורים, הנהוגה כיום בשוק, 6.1%.

ד"ר אסף אילת, יו"ר רשות החשמל, מסר: "לרשות החשמל ישנה מחויבות לאפשר לצרכני החשמל לצרוך מוצר חשוב ובסיסי זה ולהקל על אפשרויות התשלום. ניתוקי חשמל בהיקפים גדולים אינם פתרון ראוי, ובהתאם הרשות מפרסמת סל הקלות והנחיות המגבילות ניתוקים מחד, תוך שמירה על יכולת לגבות חובות מאידך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully