וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו ירדה ב-1.8% לשפל של יותר מ-19 שנים; נסיגות במרבית השווקים

דפנה מאור

18.11.2002 / 9:25

HSBC עלה בהונג קונג בעקבות רכישת בנק משכנתאות אמריקאי ב-14 מיליארד דולר; סינגפור הורידה את תחזית הצמיחה



ירידות נרשמו במרבית שוקי אסיה הבוקר. בטוקיו ירד מדד הניקיי ב-1.9% לשפל של 19 שנים וחצי בעקבות חששות ממצבם של הבנקים לנוכח הרפורמה המהוססת של ממשלת יפאן. בקוריאה, טייוואן וסינגפור נרשמו ירידות שערים על רקע הערכות כי הרבעון הרביעי לא יביא עימו שיפור ניכר במצבן של היצואניות הטכנולוגיות. מדד הקוספי בקוריאה ירד ב-0.9%. בהונג קונג הסתיימה המחצית הראשונה של המסחר בעלייה של 0.1% במדד האנג סנג.



סינגפור הורידה את תחזית הצמיחה ל-2002 ל-2%-2.5% מתחזית קודמת של 3%-4%. כלכלת האי נפגעה מהאטה שחוות יצרניות מוצרי הטכנולוגיה, המייצרות 60% מהיצוא של סינגפור. גם לקראת עונת החגים, המאופיינת בדרך כלל במגמת עלייה, לא ניכרת עלייה. ברבעון השלישי נרשמה נסיגה של 10.1% בתמ"ג של סינגפור.



מניות הבנקים ביפאן רשמו ירידות שערים חדות בגלל חששות כי תוכנית הרפורמה תאלץ את הממשלה להלאים בנקים שנמצאים בקשיים גדולים, והובילו את בורסת טוקיו לירידה. בנק UFJ הולדינגס צנח ב-8.3%; מיזוהו, הבנק הגדול בעולם, צנח ב-11.2%.



מאסרם של שמונה בכירים בחברת הפיננסים ניפון שינפן הוביל לנפילה של 27.7% במניית החברה. המנהלים נאשמו כי שילמו לחבר מאפיה 232 אלף דולר.



שערוריית מסחר על פי מידע פנים בחברת הברוקרים דאיווה סקיוריטיס הפילה את מנייתה ב-10.2%. החברה פיטרה במהלך סוף השבוע ראש חטיבה בשל סחר על פי מידע פנימי.



ירידות שערים נרשמו במרבית המגזרים בבורסת קוריאה. בהונג קונג נרשמה מגמה מעורבת אשר מנעה ממדד ההאנג סנג ירידה. בנק HSBC עלה ב-2.3% לאחר שהחברה האם הבריטית רכשה בנק משכנתאות אמריקאי תמורת 14 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully