וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה צופה צמיחה שנתית של 5%-10% במכירות מכשירי סלולר

דפנה מאור

18.11.2002 / 9:24

הצמיחה תתבסס על החלפת דגמים וגידול במספר המשתמשים העולמי; תחום התשתיות צפוי להמשיך לדשדש

נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, צופה גידול של 5%-10% במכירות מכשירי סלולר בשנה הבאה, בהתבסס על צמיחה בארה"ב, אסיה ומזרח אירופה. בראיון ל"פייננשל טיימס" אמר מנכ"ל החברה יורמה אולילה כי מספר המשתמשים ברשתות סלולר צפוי לצמוח ממיליארד היום ל-1.5 מיליארד ב-2005.

האופטימיות של נוקיה מתבלטת על רקע התחזיות העגומות עבור כלכלת ארה"ב וגוש היורו, הצפויות לצמוח בקצב איטי מהממוצע בעשור האחרון. כלכלנים רבים אף חוששים מתרחיש של מיתון חוזר בארה"ב (דאבל דיפ).

אך אולילה טוען כי המכירות של ענף הטלפונים הסלולריים יצמחו בשווקים חדשים ובשלים כאחד. השווקים האירופיים, הרוויים במשתמשים, צפויים להפגין צמיחה בזכות החלפת דגמים - מעבר לטלפונים עם מסכים צבעוניים, דגמים המאפשרים העברת תמונות ומשחקים.

לדברי אולילה, ישנו סיכוי טוב כי שוק המכשירים הסלולריים יצמח ב-10%-15% במונחי יחידות מדי שנה בשלוש השנים הבאות. תחזית המכירות הגלובלית של נוקיה לשנת 2002 היא 400 מיליון מכשירים - ומכאן שהחברה צופה מכירות של 420-440 מיליון מכשירים בשנה הבאה. לנוקיה נתח שוק הקרוב ל-40% מכלל המכירות.

למרות תחזית מעודדת זו, היו בפי אולילה בשורות לא נעימות עבור מתחרתה של נוקיה בתחום תשתיות הסלולר, אריקסון. אולילה צופה כי מכירות ציוד תקשורת סלולרית ייתקלו בקשיים בשנים הקרובות בגלל משבר העובר על מפעילות הרשתות והעיכוב בפרישת רשתות דור שלישי.

נוקיה עצמה הולכת ומבססת לעצמה מעמד מתקדם בתחום תשתיות הסלולר, על חשבון אריקסון, שצברה הפסדים של 5 מיליארד דולר מאז תחילת השנה שעברה. אך למרות שנוקיה הגדילה את הנתח שלה בשוק זה, היא רשמה נסיגה של 7% במכירות ברבעון השלישי לעומת שנה קודם לכן. בתחום מכירות המכשירים רשמה החברה גידול של 6.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully