וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אינווסטק שוב מרוויח: רווח נקי של כ-5.3 מ' ש'; ההפרשות לחובות מסופקים - 1.1 מ' ש'

אלי דניאל

18.11.2002 / 10:52

יציבות ברווח מפעילות מימון - 21.1 מיליון שקל; יחס הלימות ההון עלה ל-19.7%; מאז תחילת השנה נרשמה ירידה של כ-11% בהוצאות השכר; בשנה האחרונה קטן היקף האשראי של הבנק בכ-13%



לאחר שהציג ברבעון השני של השנה הפסד של כ-3.8 מיליון שקל, מדווח הבוקר בנק אינווסטק ישראל על חזרה מהירה לרווחיות. הבנק מציג ברבעון השלישי של השנה רווח נקי של 5.3 מיליון שקל, שיפור ניכר לעומת הרבעון המקביל בו רשם הבנק רווח נקי של כ-1.1 מיליון שקל.



יציבות נרשמה בשורה העליונה של הבנק, כאשר רווחיו מפעולות מימון, לפני הפרשה לחובות מסופקים, הסתכמו ברבעון החולף בכ-21.1 מיליון שקל, מעט פחות מרווח של 21.2 מיליון שקל שהניבה פעילות המימון ברבעון השלישי של שנת 2001. ירידה תלולה חלה בהיקף ההפרשות לחובות מסופקים ואלה הסתכמו ב-1.1 מיליון שקל - 58% פחות מההפרשות אותן ביצע הבנק ברבעון המקביל.



בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה מציג הבנק רווח נקי מצטבר של כ-6.4 מיליון שקל, שיפור לעומת התקופה המקבילה בה נרשם בבנק הפסד של כ-1.1 מיליון שקל. בנטרול השפעת פערי מדד "בגין-ידוע" הרוויח הבנק מאז תחילת השנה כ-7.9 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-300 אלף שקל בתקופה המקבילה.



ההפרשות לחובות מסופקים הסתכמו בתקופה זו - תשעת החודשים הראשונים של השנה - בכ-15.6 מיליון שקל, ירידה בשיעור של כ-22% לעומת היקף ההפרשות בתקופה המקבילה. עיקר ההפרשות הללו נובעות מלקוח יחיד, ובבנק מציינים כי כבר ברבעון השני של השנה הופרש מלוא החוב בגין לקוח זה ולבנק אין חשיפה נוספת בגינו.



רווחי הבנק מפעילות מימון, לפני הפרשות לחומ"ס, הסתכמו בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה בכ-67.1 מיליון שקל, כ-3% יותר מאשר בתקופה המקבילה. עלייה זו נובעת ממימוש רווחים במכירת אג"ח זמינות למכירה, כמו גם מגידול בעמלות בשוק הנגזרים, והיא קוזזה במידת מה ע"י הקיטון ברווח מפעילות הבנק במסחר באג"ח שקליות בלתי צמודות.



בהכנסות התפעוליות והאחרות נרשמה ברבעון החולף יציבות והבנק הציג הכנסה של כ-17.7 מיליון שקל מסעיף זה. מתחילת השנה הסתכמו ההכנסות התפעוליות והאחרות בכ-55.9 מיליון שקל, גידול של כ-6% לעומת היקף ההכנסות הללו בתקופה המקבילה. באינווסטק מציינים כי העלייה בסעיף זה נבעה ברובה מגידול בפעילות בשוק ההון בתחום ניירות ערך זרים.



מאז תחילת השנה ביצע הבנק התאמה של המבנה הארגוני שלו לסביבה העסקית בה הוא פועל, ובמסגרת הצעדים בהם נקט הבנק, צומצמו עלויות כוח האדם וצומצם מטה חטיבת בנקאות ההשקעות. וכך, בתום תשעת החודשים הראשונים של 2002 מדווח הבנק על ירידה של כ-11% בסעיף הוצאות השכר.



ההון העצמי של הבנק הסתכם בתום הרבעון השלישי בכ-504 מיליון שקל, כאשר יחס ההון העצמי לסך המאזן ליום ה-30 בספטמבר, 2002, הגיע ל-9.1%, לעומת יחס של 7.9% בתחילת השנה. ההון העצמי נמוך מההון בתחילת השנה שהסתכם בכ-529.3 מיליון שקל, וזאת בשל קיטון בהיקף של כ-31.8 מיליון שקל בהתאמות בגין הצגת ני"ע זמינים למכירה, קיטון הנובע מעליית התשואות במשק.



יחס הלימות ההון של הבנק גבוה משמעותית מהשיעור המינימלי הנדרש על ידי בנק ישראל (שיעור של 9%) והוא עומד בתום הרבעון השלישי על 19.7%. היקף האשראי לציבור ליום ה-30 בספטמבר 2002 הסתכם בכ-1.67 מיליארד שקל, כ-13% פחות מהיקף האשראי בתום הרבעון השלישי של שנת 2001.



התשואה נטו על ההון (בחישוב שנתי) בהתבסס על תשעת החודשים הראשונים של השנה, הגיעה לכ-1.6% לעומת תשואה שלילית של 0.2% בתקופה המקבילה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully