וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית תחייב חברות אירופיות לדווח על תוצאותיהן על בסיס רבעוני

יהודה שויצר

18.11.2002 / 11:26

כיום רוב החברות באירופה מדווחות על בסיס חצי שנתי; בעוד שהצעות אלה התקבלו בחום על ידי משקיעים, חברות אירופיות, ובמיוחד בבריטניה, מתנגדות באופן תקיף לכל שינוי



הנציבות האירופית העלתה לסדר הצעה חדשה שמטרתה הידוק הפיקוח על חברות ציבוריות. במסגרת הצעה זו חברות אירופיות יחויבו לפרסם דו"חות רבעוניים מפורטים, כנדרש מחברות הנסחרות בבורסות וול סטריט. כיום רוב החברות באירופה מדווחות על בסיס חצי שנתי.



הצעה זו היא אחת מני רבות שהעלתה הנציבות האירופית על מנת לנסות ולמנוע מבעוד מועד את היווצרותה של פרשת אנרון אירופית. סט התקנות החדש, הנקראות "הנחיות לשקיפות", תחייב חברות באיחוד האירופי לערוך שינויים קיצוניים בדרך בה הן מדווחות על תוצאותיהן לציבור. בעוד שהצעות אלה התקבלו בחום על ידי משקיעים, חברות אירופיות, ובמיוחד בבריטניה, מתנגדות באופן תקיף לכל שינוי. "שינוי זה מהווה נטל כבד על החברות הנסחרות", אמר מארק ארמור, יו"ר הדירקטוריון הפיננסי ב-FTSE 100. להערכתו צעד זה הוא מרחיק לכת בכל הקשור לפיקוח ורגולציה על חברות.



למרות התנגדות החברות רבים הסיכויים כי מהלך זה יזכה לתמיכה פוליטית וציבורית נרחבת באיחוד. "הצגת דו"חות פיננסיים מפורטים הינה אחת הדרכים לשכנע משקיעים בינלאומיים להעביר השקעות לשוק האירופי", נכתב בטיוטת ההצעה שהעבירה הנציבות. הצגת הדברים באופן זה, תוך פנייה במפורש לכיסן של החברות, יכולה לסייע לחברות עצמן לעכל את התקנות החדשות. ההצעה הרשמית צפויה להיחשף בחודשים הקרובים.



התקנות הנוכחיות באיחוד האירופי מחייבות חברות לפרסם דו"חות על בסיס חצי שנתי. עם זאת, שמונה מבין 15 מדינות האיחוד כבר דורשות דיווח רבעוני מהחברות הנסחרות בשוקיהן - מדינות אלה כוללות את ספרד, צרפת ואיטליה. כך שכיום רק 1,200 מתוך 7,000 החברות הנסחרות באיחוד מדווחות על בסיס רבעוני.



עם זאת, ראוי לציין כי התקנות החדשות יחייבו גם את החברות המדווחות על בסיס רבעוני כיום לספק מידע מפורט הרבה יותר. החברות יחוייבו לדווח על מחזור מכירות, רווח והפסד וכן לספק הצהרת מסחר מסודרת שתפורסם לכל המאוחר חודשיים עם תום הרבעון.



תקנות אלה הינן במסגרת מאמצי האיחוד האירופי לבנות שוק הון אחד, פאן אירופי, עד לשנת 2005.



הנציבות האירופית הינה הגוף הרגולטורי באיחוד האירופי. מתפקיד הנציבות גם לאכוף את חוקי ההגבלים העסקיים באיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully