וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכונס הרשמי פשט על ביתו של מתווך הנדל"ן רוני מאנה: חשד כי הוא מנצל את הליכי פשיטת הרגל לרעה

אמיר הלמר

18.11.2002 / 11:30

הכונס טוען כי ממידע שהגיע למחלקת החקירות, מאנה חי ברמת חיים גבוהה, שאינה מתיישבת עם בקשתו להכרזת פשיטת רגל עקב חדלות פירעון



מחלקת החקירות של הכונס הרשמי פשטה לאחרונה על ביתו של רוני מאנה ותפסה בו מסמכים שונים במסגרת חקירה המתנהלת במשרדי הכנ"ר, לפיה מאנה מנצל את הליכי פשיטת הרגל בהם פתח לרעה.
המחלקת בראשות רו"ח ציפי קליין פשטה בנוסף על מקום עבודתו של מאנה.



לפני ימים אחדים פנה הכנ"ר, עו"ד שלמה שחר, באמצעות עו"ד לבונה קורן ועו"ד רות מזרחי לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה למתן צווים במעמד צד אחד לתפיסת מסמכים הקשורים בעניינו של מאנה, וזאת בעקבות מידע שהגיע למשרדי הכנ"ר ממנו עולה לכאורה כי הליכי פשיטת הרגל מנוצלים לרעה על ידו.



מאנה, שהיה הבעלים של משרד תיווך דירות, פנה לביהמ"ש בחודש פברואר השנה באמצעות עו"ד ישי בית און בבקשה לכינוס נכסיו ולהכרזתו כפושט רגל, וזאת בשל חובות בסך כ-18.8 מיליון שקל אותם הוא חייב לכ-27 נושים. מאנה טען כי עסק תיווך הנדל"ן שלו נקלע לקשיים עקב מצב נפשי קשה אליו נקלע בעקבות הליכי הגירושין הקשים שלו מאשתו לשעבר, ניקול הלפרין.



מאנה טען כי הוא ואשתו בנו בהשקעה גבוהה ביותר "בית חלומות", כהגדרתו, ועקב הפסקת עבודתו כעת אינו יכול לעמוד בתשלומים לבעלי מקצוע שונים ולבנק המממן. מאנה טוען כי חובותיו העיקריים נובעים מהלוואות שנטל לצורך בניית הבית והלוואות שנטל לצורך רכישת מניות שערכן נפל עם נפילת הבורסה.



בעקבות בקשתו של מאנה פנתה אשתו לשעבר ניקול הלפרין לביהמ"ש והגישה בקשה דחופה לביטול צו עיכוב ההליכים אותו קיבל מאנה במסגרת בקשתו להכריז עליו כפושט רגל. הלפרין טענה, באמצעות עו"ד זאב ולנר, כי בקשתו של מאנה הינה בקשה פיקטיווית של אדם עשיר המחזיק בכ-6 מיליון דולר לפחות ובעל הכנסות של מיליוני שקלים בשנה. לטענתה, מאנה עשה עתירתו תוך הטעיה חמורה של ביהמ"ש, והכל על מנת להתחמק מתשלום מזונות לה ולילדיה וכדי להבריח רכוש.



הלפרין טוענת כי לאחר התדיינות שהתקיימה בבית המשפט לענייני משפחה בעניין מזונות, ולפני שמאנה התחיל בתשלומם, הוא הופיע אצלה ואמר לה כי לא תזכה לראות שקל אחד מהמזונות שנקבעו וכי הוא הבריח את הכספים שלו ומתכוון להגיש בקשת פשיטת רגל.



הלפרין מוסיפה כי אף על פי שמאנה מנסה "להציג עצמו כמסכן" הרי לאחר שעזב את דירת המשפחה והפסיק לשלם עבורה דמי שכירות, הוא שכר לאחרונה דירת פאר בפרויקט סי אנד סאן תמורת 3,000 דולר לחודש. עוד טענה הלפרין כי מאנה ממשיך לעשות שימוש במכונית המרצדס שלו ששוויה כ-600 אלף שקל, אף שהוא טוען בבקשת פשיטת הרגל כי עבר להתגורר עם אחותו וכי הוא נוהג במכונית שכורה.



כאמור, מציין הכנ"ר בבקשתו לביהמ"ש לקבלת צווי החיפוש והתפיסה כי מהמידע שבידיו עולה לכאורה כי מאנה חי ברמת חיים גבוהה, אשר אינה מתיישבת עם בקשתו להכרזת פשיטת רגל עקב חדלות פרעון.



עוד טוען הכנ"ר כי קיימת אי התאמה בין מסמכים שונים שהמציא מאנה לכנ"ר באשר למקום עבודתו, לעומת מידע שנתקבל בכנ"ר ממקומות אחרים באשר לעסקים הקשורים עימו. בנוסף צוין בבקשתו של הכנ"ר לבית המשפט כי בטרם הוגשה בקשתו של החייב להכרזת פשיטת רגל, היה בשימושו רכב מסוג מרצדס אשר נהג בו מנהג בעלים. לכנ"ר נמסר, בין השאר, כי החייב נוהג לבקר במסעדות יוקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully