וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמירה טכנולוגיות מדווחת על ירידה של 40% ברווח הנקי ל-664 אלף שקל

גולן פרידנפלד

18.11.2002 / 12:06

מחזור המכירות נשאר יציב על כ-39 מיליון שקל; הירידה ברווח - בשל עלייה בהוצאות ההנהלה וכלליות ובדמי הניהול המשולמים לחברה האם

חברת השמירה טכנולוגיות, מקבוצת השמירה, שבשליטת משפחת שרמייסטר, מדווחת על ירידה ברווחים ועל יציבות במכירות. הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-38.7 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 39.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח הנקי ירד ב-40% מרמה של 1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל לרמה של 664 אלף שקל ברבעון הנוכחי. הסיבה לירידה ברווח הנקי נעוצה בעלייה של 60 אלף שקל בדמי הניהול שמשלמת החברה לחברה האם שלה, חברת שמירה, ובגידול של 400 אלף שקל בהוצאות ההנהלה והכלליות בהשוואה לרבעון המקביל. כתוצאה מהעלייה בהוצאות התפעוליות של החברה הסתכם הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי בכ-2.4 מיליון שקל, לעומת רווח של 2.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.

חברת השמירה נחלקת ל-3 חטיבות מרכזיות: חטיבת המערכות המשולבות, חטיבת המוקדים וחטיבת הכספים והלוגיסטיקה. המערכות המשולבות הן מערכות בקרה משולבות מערכות גילוי פריצה, גילוי אש ועשן, כיבוי אש, בקרת כניסה וכדומה. החברה פועלת באמצעות החברה הבת להתקנת מערכות אלו בבתי מלון. חטיבת המוקדים מתקינה מערכות משולבות קטנות יחסית בתחום גילוי הפריצה ומערכות האש. במהלך חצי השנה האחרונה התרחבה פעילות המוקדים לאחר שהחברה ביצעה שתי רכישות מהותיות: באפריל רכשה את חברת מ.ש.ב מוקדנית שמירה וביטחון תמורת כ-2 מיליון שקל. בחודש יולי השנה היא רכשה את ש.א.ש שירותי אבטחה תמורת 1.5 מיליון שקל.

בשמירה ציינו היום כי להאטה הכלכלית ולמצב הבטחוני הנוכחי יש השפעה על ענף הבנייה והמלונאות אשר משפיע באופן ישיר על תחום השיווק והתקנת מערכות הבקרה, התרעה וגילוי אש.

בשמירה ציינו כי לאחר תאריך המאזן נחתם הסכם בין השמירה טכנולוגיות מיגון לבין חברת אדגר השקעות ופיתוח, שהיתה בעבר חברה בורסאית אך נמחקה מהמסחר באמצעות הצעת רכש. על פי ההסכם תמכור חברת השמירה טכנולוגיות מיגון את בניין המשרדים שלה בפתח תקווה תמורת כ-3 מיליון דולר בתוספת מע"מ. מסירת המשרדים תהיה ב-18 לדצמבר השנה. להערכת החברה לא ייגרם רווח או הפסד מהותי מהעסקה. אך השמירה לא נפרדת מהמשרדים שכן היא תשכור אותם מאדגר ל-13 שנים תמורת דמי שכירות חודשיים של כ-19 אלף דולר.

אתמול דווח כי משפחת שרמייסטר מכרה את החזקותיה בחברת השמירה טכנולוגיות מיגון לחברה האם השמירה ב-13.32 שקל למניה - מחיר כפול ממחיר המניה בבורסה, העומד על 6.6 שקלים בלבד. בני משפחת שרמייסטר מימשו את אופציית ה-put שניתנה להם וחייבו את השמירה, המוחזקת על ידי חברת GROUP 4 FALCK הדנית ועל ידי משפחת שרמייסטר עצמה, לרכוש את המניות מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully