וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינול תתחרה בסטנט מצופה התרופה של J&J ובוסטון סיינטיפיק: תציג פתרון בתחום עם גור האמריקאית

בעז בבאי

18.11.2002 / 13:31

מדינול מציגה פתרון תרופתי המעודד את התהליכים הטבעיים של הגוף ומונע את תהליך ההיסתמות מחדש של העורקים



חברת הציוד הרפואי הישראלית מדינול, שבשליטת יהודית וקובי ריכטר, מתכננת להתחרות בסטנט מצופה התרופה ששתי החברות האמריקאיות ג'ונסון אנד ג'ונסון ובוסטון סיינטיפיק מתכוונות להשיק באופן מסחרי בארה"ב במהלך השנתיים הקרובות.



סטנט הינו קפיץ רפואי המאפשר להשאיר עורקים כליליים (עורקי הלב) פתוחים בעת ניתוח מעקפים. בשוק הסטנטים בארה"ב שולטות כיום ארבעה חברות: ג'ונסון אנד ג'ונסון, בוסטון סיינטיפיק, גאידנט ומדטרוניק. המגמה כיום בשוק העולמי היא לעבור לסטנטים מצופים בתרופה, המונעת היווצרות רקמה והישנות החסימה של העורק, ובכך מונעת את הצורך בניתוחים נוספים. להערכת מומחים, המכירות השנתיות של סטנטים מצופי תרופה צפויות להגיע ל-5 מיליארד דולר בשנת 2005.



חברת התרופות והמכשור הרפואי ג'ונסון אנד ג'ונסון צפויה להיות הראשונה שתשיק באופן מסחרי את הסטנט המצופה תרופת "סייפר" שפיתחה. בוסטון סיינטיפיק צפויה כנראה לקבל את האישור של מינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) לשווק את הסטנט מצופה התרופה שלה הנקרא TAXUS, רק במהלך 2003.



חברת מדינול ושותפתה האמריקאית וו.אל גור (W.L.Gore) הודיעו היום כי בכוונתן להציג בקרוב פתרון לנושא הסטנטים מצופי התרופה. במסגרת הפתרון החדש הסטנט אינו מצופה בתרופה, ובמקום זאת יהיה פתרון תרופתי שונה, המעודד את התהליכים הטבעיים של הגוף ומונע את תהליך ההיסתמות מחדש של העורקים. יתרונה של השיטה החדשה נובע מכך שהשימוש בה אינו מוגבל לציפוי על גבי סטנט וניתן ליישום בכל תהליך צינתור.



כמו כן הודיעו החברות כי בקרוב יציגו שורה של מוצרים המשלבים את יכולותיה של גור עם טכנולוגיית הסטנטים של מדינול. במקביל הודיעו החברות כי גור החלה במכירת הסטנט נירפלקס. לדברי מדינול, מערכת ההחדרה וסטנט הנירפלקס, המיוצרים כיום במפעל מדינול בירושלים, מאפשרים להגיע לקצוות המרוחקים ביותר של העורקים המספקים דם ללב.



גור תפיץ את הסטנטים ברחבי העולם, למעט ארה"ב, שבה נמצא אישור המוצר בשלב מתקדם. שתי החברות חתמו בחודש ספטמבר האחרון על הסכם לשיתוף פעולה מקיף בתחום הסטנטים.



גור היא חברה פרטית בבעלות משפחת ביל גור (Bill Gore), אשתו ובנו, שהיקף המכירות השנתי שלה הוא כ-1.2 מיליארד דולר בשנה. גור מעסיקה כיום 6,000 עובדים, ומשרדיה ממוקמים ב-45 מדינות בעולם. חטיבת המוצרים הרפואיים של גור מספקת מוצרים כגון שתלים מלאכותיים של כלי דם, טכנולוגיות פולשניות, רשתות כירורגיות לאיחוי שברים (hernia), ותפרים לשימוש בניתוחים בכלי הדם, בלב, ניתוחים כלליים והליכים אורתופדיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully