וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.סי.איי ממזגת בין לייטסקייפ ואנאוויס; בהמשך תאחד גם פעילויות אינוויה פרט לפיתוח

גתית פנקס

18.11.2002 / 11:25

כך נודע ל-TheMarker; ראובן מרקוס, מנכ"ל אנאוויס, יהפוך לסמנכ"ל שיווק ECI; ערן דריאל, מנכ"ל לייטסקייפ, ינהל החברה הממוזגת; הערכות: בשלב ראשון יפוטרו כ-200 איש; * שלום לך אינווייב, להתראות 2003 (ארכיון) * למה ECI לא פירסמה אזהרת רווח? (ארכיון) * רבעון ניקוי



חברת אי.סי.איי טלקום החליטה לעשות את הבלתי נמנע: למזג בין היחידות העסקיות לייטסקייפ (טכנולוגיה אופטית) ואנאוויס (חטיבת התמסורת והקרוס קונקט) - כך נודע ל-TheMarker. ראובן מרקוס, מנכ"ל אנאוויס, יהפוך להיות סמנכ"ל השיווק של אי.סי.איי כולה וערן דריאל, מנכ"ל לייטסקייפ היום, יהפוך להיות מנהל היחידה העסקית הממוזגת לייטסקייפ-אנאוויס. החברה סירבה להגיב.



בשבוע שעבר, בעת פרסום התוצאות הכספיות של אי.סי.איי, נשאל דורון ענבר, מנכ"ל החברה, מדוע לא למזג בין שלוש החברות, אינוויה, לייטסקייפ ואנאוויס ולחסוך בהוצאות. "יש יתרון עצום בפיצול של החברות, ואנחנו לא רוצים לוותר על זה", אמר, "כעת, אנחנו יכולים להראות את האסטרטגיה שלנו קדימה והיא השלמת ההתרכזות בחברות הליבה בשני אזורים משיקים: טרנספורט (אנאוויס), שכולל גם את המטרו (לייטסקייפ), וברודבנד אקסס (אינוויה). אנחנו מעדיפים לא למזג בשלב זה".



ואולם, התוצאות העסקיות המידרדרות חייבו את החברה לקבל החלטה אחרת. וכך, אתמול אחר הצהריים כינסה הנהלת אנאוויס את עובדיה והודיע להם על המהלך המתוכנן ועל עזיבתו של מרקוס. ההערכות הן כי יפוטרו מינימום 200 איש כתוצאה מהמיזוג בשלב הראשון ונראה כי רוב העובדים שיפוטרו יהיו דווקא מאנאוויס.



אנאוויס ייצרה ברבעון השלישי הכנסות של 12.2 מיליון דולר שלוו בהפסד תפעולי של 3.3 מיליון דולר. לייטסקייפ רשמה ברבעון הכנסות של 45.2 מיליון דולר והפסד תפעולי של 10 מיליון דולר שמקורו גם בהפחתות מלאי של 5.6 מיליון דולר. רווחיה הגולמיים ירדו משמעותית ל-22.1% כולל מחיקת המלאי ו-34.6% בנטרולו - ירידה משמעותית מ-40.8% ברבעון הקודם.



המיזוג בין החברות לייטסקייפ ואנאוויס הוא אינו מהלך פשוט, שכן שוררים ביניהן יחסים עכורים, המתחילים עוד בימי תדיראן תקשורת. למעשה, גורמים בחברה אומרים כי היריבות כה קשה עד כי חברת לייטסקייפ חיפשה עד לאחרונה לרכוש טכנולוגיית ATM מגורם חיצוני, על אף שלאנאוויס יש אותה, ואנאוויס לעומתה ביצעה בדיקות לקראת רכישת טכנולוגיית 40GHz וזאת על אף שללייטסקייפ יש את הטכנולוגיה הזו בהיצע שלה. אנאוויס מעסיקה כיום כ-220 עובדים ולייטסקייפ 670 עובדים, זאת לפני פיטורים שהיו מתוכננים והיו אמורים לכלול 50 עובדים מלייטסקייפ וכ-30 עובדים באנאוויס. כיום מעסיקה החברה 3,200 איש ברחבי העולם, בהכללת עובדי אינווייב ובניטרול אלה של NGTS שמוזגה עם חברה אמריקאית.



בשלב השני, לאחר השלמת המיזוג, אי.סי.איי תחבר אליה חזרה בצורה חלקית גם את אינוויה - חטיבת ה-xDSL - לתוך הישות החדשה. פעילויות הפיתוח של שתי היחידות העסקיות לא יחוברו, ואולם שירותי התקורה והתפעול יאוחדו. אי.סי.איי תהפוך את שתי החטיבות הללו ליחידות עסקיות (SBU, System Business Units) והן לא יוגדרו יותר כחברות בנות, וייתכן שאף ימותגו חזרה בצורה בולטת יותר כאי.סי.איי. פיני חביב ימשיך להיות מנהלה של אינווייה וסמנכ"ל באי.סי.איי.



ברבעון השלישי של השנה החברה איכזבה בתוצאותיה העסקיות שעה שדיווחה על הפסד נקי של 89.1 מיליון דולר (כולל מחיקות והפחתות) על הכנסות של 147 מיליון דולר. הכנסות אלה היו בניטרול אלה של החברה הבת אינווייב - חטיבת התקשורת האלחוטית רחבת הפס. תוצאות אלה היו נמוכות מהתחזיות והחברה אינה מאמינה כי במהלך כל 2003 יהיה שיפור כלשהו בשוק הטלקום בכלל ואצלה בפרט. שווי השוק של אי.סי.איי הוא כ-175 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully