וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת גרמניה צמחה בקצב שנתי של חצי אחוז ברבעון השלישי

דפנה מאור

18.11.2002 / 13:43

צפויה לרשום צמיחה של 0.2% השנה ו-1% בשנה הבאה; הבנק המרכזי עשוי להוריד את הריבית בדצמבר



כלכלת גרמניה צמחה בקצב שנתי של חצי אחוז ברבעון השלישי, והפגינה חולשה דומה לזו שנראתה בשני הרבעונים הקודמים. נתוני הצמיחה שפירסם היום הבונדסבנק הראו כי התוצר המקומי הגולמי צמח ב-0.3% לעומת הרבעון השני. היורו נחלש משער של 1.0093 דולר לשער של 1.0082 דולר לאחר פרסום הנתונים.



גרמניה, המייצרת שליש מהתוצר בגוש היורו, סבלה מנסיגה במגזר הייצור וירידה של חמישה חודשים רצופים בבטחון העסקי, לצד האטה בשוק העבודה. המשק כולו חזוי לצמוח ב-0.2% בשנת 2002, ולהגיע לצמיחה של 1% בשנה הבאה.



עיקר הצמיחה נרשמה ביצוא מוצרי תעשייה, זאת למרות העלייה בשערו של היורו השנה מול הדולר. כן נרשמה עלייה בצריכה הפרטית, אמר הבונדסבנק.



נתוני צמיחה נפרדים תפרסם ביום חמישי לשכת הסטטיסטיקה הפדרלית של גרמניה.



בשבוע שעבר הפתיע הבנק המרכזי של אירופה והותיר את הריבית בגוש היורו בעינה למרות הסימנים המצטברים לחולשה בכלכלת אירופה. כלכלת איטליה צמחה בקצב רבעוני של 0.3% ברבעון השלישי; הצמיחה בהולנד היתה 0.1% בלבד. ייתכן כי הלחץ הגובר יניע את הבנק להוריד ריבית בפגישתו בתחילת דצמבר. הריבית על החוזים על היוריבור לדצמבר נסחרת עתה ב-2.94%, לעומת ריבית בסיס של 3.25%. נתון זה מעיד על ציפיות להורדת ריבית של רבע אחוז.



ממשלת גרמניה סובלת מירידה בהכנסות ממסים, וקבעה יעד של העלאת הגבייה ב-67 מיליארד דולר תוך ארבע שנים. הבעיה עבורה היא שנוצר גירעון תקציבי העולה על המגבלה שנקבעה באמנת היציבות של האיחוד האירופי. גירעון זה היה יעד לחיציו של הבנק המרכזי בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully